X

Afterhour

10 zdravih namirnica u BORBI PROTIV STRESA

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: pixabay

Stres je jedna od najvećih pošasti današnjice. Novi tempo vremena sa sobom nosi nove probleme, a upravo su nervoza i anksioznost glavni među njima. U svoj život moramo uneti što više elemenata koji će nam pomoći u borbi protiv stresa.

I dok prvo mislimo na vežbe, meditaciju ili plaćene sesije počnimo od onoga što u sebe unosimo svakoga dana. Pick the brain je objavio listu namirnica koje vam pomažu da se oslobodite stresa i povratite svoj životni balans.

Borovnice

Antioksidansi u borovnici odlični su u smanjenju stresa. One poseduju vitamin E i C kao i esencijalne minerale kao što su mangan i magnezijum koji oslobađaju stres. Redovno konzumiranje borovnica može pomoći u borbi protiv nesanice, depresije i drugih poremećaja raspoloženja izazvanih stresom. Jedite ih kao užinu ili uključite u voćne salate ili sa sirom. Pored borovnica i brusnica pomaže protiv stresa.

Mleko

Ljudi koji često piju mleko su manje pod stresom. Čaša obranog mleka daje vašem telu dovoljnu količinu kalcijuma, proteina, antioksidanata i vitamina A i D. Ovi nutritijenti vam pomažu da se smirite i da momentalno izbegnete stres u kriznim situacijama. Ukoliko želite da se napunite dobrom energijom od trenutka kada otvorite oči doručkujte žitarice i zdrave ceralije u mleku. Za izvanredan san popijte šolju toplog mleka pre spavanja. Ukoliko vam mleko ne prija jogurt i sir će pomoći.

Crna čokolada

Naučnici su utvrdili da nešto manje od 50 grama čokolade dnevno smanjuje lučenje hormona stresa i podiže raspoloženje. Ona je puna magnezijuma i minerala koji smanjuju depresiju, nervozu i neprijatna osećanja. Kada ste neraspoloženi ili pod stresom pojedite crnu čokoladu kako biste popravilis voje raspoloženje ili popijte toplu šolju toplog čokoladnom mleka. Naravno, odlična ideja je i dezert sa crnom čokoladom.

Losos

Ova riba iz hladnih voda sadrži omega-3 masne kiseline koje podstiču hemijske reakcije u mozgu koje rezultiraju otpuštanjem elemenata kao što je seratonin koji podstiče osećanje sreće, kao i adrenalin i kortizol. Ove kiseline takođe čine vaš mozak efektivnijim. Savetuje se dve do tri porcije lososa nedeljno. Takođe se savetuje tuna, skuša i sardina. Možete i samo koristiti suplemente omega-3 masne kiseline u dogovoru sa doktorom.

Avokado

On je veoma bogat proteinima, mineralima i vitaminom E i C, ali i kalijumom, vlaknima i zdravim mastima. Sve to pomaže odbrani od stresa time što neguje nerve i ćelije mozga. Vaš krvni pritisak biće odličan ukoliko jedete avokado svakoga dana što će smanjiti nivoe stresa u vašem organizmu. Dodajte avokado u vaš omiljeni smuti ili salatu i jedite ga isključivo svežeg, ne konzerviran.

Zeleni čaj

Sadrži snažne antioksidante koji imaju umirujuće dejstvo na um i podiže nam raspoloženje. Pored toga sadrži aminikiselinu teanin koji podstiče opuštanje i poboljšava pažnju i fokus. Jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji su pili pet šoljica ovog čaja dnevno su imali bolje raspoloženje i bili su zdraviji od onih koji su pili samo jednu šoljicu dnevno. Pošto ovo nije moguće za sve, dve do tri šolje je dovoljno. Kada ste nervozni odmah popite zeleni čaj, a ukoliko vam ne prija dobra zamena je crni čaj.

Pomorandže

Visok nivo vitamina C pomaže očuvanju vašeg imunog sistema. Ovo je odličan antioksidant sa slobodnim radikalima. One takođe sadrže vitamin A i druge dobre minerale. Iskoristite prednost hranljivih materija koje pomarandže sadrže i konzumirajte ih svakodnevno. Dodajte ih u dezert i druge pekarske proizvode. Uz njih savetuju se i drugi agrumi.

Bademi

Sadrže puno magnezijuma, selena, cinka, zdravih ulja i vitamina B i E koji odlično razbijaju stres. Užitak u hrskavoj teksturi umirivaće vašu napetost. Sirovi i pečeni bademi odlična su užina, a možete ih takođe dodati u dezert ili pecivo. Umesto njih možete jesti pistaće i orahe koji su dobri za pritisak i podizanje energije.

Spanać

Ovo tamno zeleno povrće bogato je vitaminima A, B i C. on ima dobru količinu esencijalnih minerala u sebi kao što su kalijum, fosfor, magnezijum i kalcijum. oni smanjuju stres i stabilizuju raspoloženje. Šolja spanaća dnevno daće vam umirujuće dejstvo. Stavite ga u omlet, salatu, sendvič…

Braon pirinač

Njega čini vitamin B koji je odličan za održavanje tkiva, ćelija i organa. On je prirodan stabilizator raspoloženja. izuzetno je dobar za moždane funkcije, imunitet, zdrava krvna zrnca i dobro srčano funkcionisanje.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: pixabay

Piše: D.G.