Izvedena opera “Mileva” na 43. Bemusu

PinterestFacebookTwitterShare

Opera “Mileva” kompozitorke Aleksandre Vrebalov po libretu Vide Ognjenović, u režiji Ozrena Prohića iz Hrvatske, premijerno je izvedena sinoć u Beogradu u Sava centru na 43. Bemusu.

Porudžbina Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu povodom 150. godišnjice postojanja, premijerno izvedena u SNP 21. oktobra, moderna je opera o slavnoj Novosađanki, briljantnoj matematičarki Milevi Marić, prvoj supruzi Alberta Ajnštajna, ali nije autobiografska priča. Visoko intelektualna opera, munjevitog ritma poput filmske trake koja se premotava ubrzano unazad, prepuna nostalgije, citata Malerove i Mocartove muzike, maglovitih sećanja iz detinjstva obavijenih setnom muzikom vojvođanskih tamburaša, opera od šumova i elektronike, pre svega je delo snažnih osećanja.

Na minimalistički svedenoj, funkcionalnoj, pokretnoj sceni koja se za tren pretvarala od porodične kuće Marićevih u kabinet profesora Vebera u Cirihu, gde se Mileva sprema da polaže fiziku, na sceni za koju je pored briljantne režije zaslužan gost iz Hrvatske Prohić, izvođači opere su lako dolazili do cilja, prirodno i naizgled jednostavno nosili su složeno delo ekstremnih pevačkih i dramskih zahteva. Vrhunskom umetničkom doživljaju i dobroj komunikaciji publike sa novom operom doprineli su solisti, hor i orkestar SNP pod upravom mladog dirigenta Aleksandra Kojića, kostimi Jasne Badnjarević i video projekcije Ivana Faktora iz Hrvatske. Ulogu mlade Mileve, kreativne mlade naučnice koju zbunjuje ljubav prema Ajnštajnu, lirski je iznela sopran Darija Olajoš Čizmić a pevački složenu ulogu Mileve-seniorke, kada se njen život raspada, mecosopran Violeta Srećković. Alberta Ajnštajna odigrao je tenor Vladimir Andrić, gost SNP-a, shizofrenu Milevinu sestru Zorka Jelena Končar, profesora Vebera gost iz Zagreba Miljenko Đuran.