Boris Berezovski zatvorio 43. Bemus

PinterestFacebookTwitterShare

Svetska muzička zvezda Boris Berezovski, jedan od najmoćnijih klavirskih virtuoza današnjice, održao je u Beogradskoj areni koncert kojim je zatvoren 43. Bemus, na kome je pod motom “Spoj danas” od 16. do 26. oktobra održano 15 koncerata. Prvi koncert Beogradskih muzičkih svečanosti od kako postoji najstariji i najznačajniji muzički festival u Srbiji i regionu, održan je u Beogradskoj areni.

Oko dve hiljade posetilaca u arhitektonski modernom zdanju Beogradske arene dočekala je sinoć neobična scena: blistavi crni klavir Stenvej na crvenoj sceni, izdignutoj bini u obliku trougla, osvetljenoj sa svih strana. Kada je na scenu izašao umetnik koga prati reputacija najmoćnijeg virtuoza na klaviru – Berezovski, već nakon prvog klavirskog bisera koji je izveo čulo se zašto je ovaj koncert najavljivan kao spektakl, koncert klasične muzike kakav u Beogradu još nije viđen.

Pijanista koga danas u svetu ocenjuju kao jednog od najmoćnijih virtuoza, umetnika snažnog senzibiliteta obdarenog jedinstvenim unutrašnjim sluhom, izveo je polularni program za najširu publiku. U prvom delu koncertne večeri izveo je bravurozne “Varijacije na Paganinijevu temu, op. 35”, “Tri mađarske igre” Johanesa Bramsa, “Tokatu” Arama Hačaturjana, “Etida u obliku bugi-vugija” Mortona Gulda, tri kineske kompozicije Ejbrema Čejsinsa “Flirtation in a Chinese Garden” i “Rush Hour in Hong Kong” i “Tri prelida” Džordža Geršvina. U drugom delu koncerta usledila je “ozbiljnija” klavirska literatura “Mefisto valcer br. 1” Franca Lista, kompozicije Isaka Albeniza “Asturias” i “Granada”, “Stari Beč” Leopolda Godovskog, “Labud” Sen-Sans/Godovski, “Minutni valcer” Šopen/Godovski i “La Valse” Morisa Ravela.

Na 43. Bemusu, pored svetski poznatih i domaćih izvođača svih generacija, ekskluzivnost festivalu dale su premijere novih dela savremenih kompozitora.

Bio je to zanimljiv, raznovrstan i moderan program, uz poštovanje klasičnih vrednosti na 15 koncerata, premijera opere, dve muzičko scenske predstave za decu, umetničke radionice, veliki orkestri i renomirani solisti.

Brojnoj publici svih generacija koja je pratila programe ostaje razmišljanje, ocenjivanje i iščekivanje novog Bemusa.