Beogradski džez festival izuzetno cenjen i u svetu

PinterestFacebookTwitterShare

Nedavno završeni 27. Beogradski džez festival, koji svake godine prati sve veći broj inostranih novinara i fotografa, dobio je izuzetne kritike u prestižnom američkom magazinu posvećenom džezu – “Džez tajms” (Jazz Times).

Ugledni džez novinar i kritičar Tomas Konrad, u svojoj recenziji, napisao je da je Beogradski džez festival jedan od najjačih evropskih festivala u jesenjoj sezoni. “Program je jasno koncipiran, kreativan i beskompromisan. Za razliku od mnogih festivala uspeva da se odupre primesama komercijalizacije”, istakao je Konrad. On je primetio da je na svakom koncertu sala puna ili skoro puna, da je publika puna entuzijazma i pažnje, a da su cene ulaznica pristupačne. “Beograd ima posebnu sirovu energiju, koja ispunjava i ovaj festival. Izgleda da muzičari to osećaju, pa u Beogradu sviraju najbolje što mogu”, istakao je Konrad i dodao da je festival postao mesto na koje ljudi dolaze “da ga vide ili da budu viđeni, ako žive u Beogradu ili u blizini i imaju bilo kakve aspiracije da budu ‘kul'”.

Beogradski džez festival pozvan je, kako su saopštili organizatori, da učestvuje na Izraelskom međunarodnom predstavljanju džez i “vorld” muzike u Tel Avivu, i tako svrstan “rame uz rame” sa “DCDžezfestom” iz Vašingtona, Tokijskim džez festivalom, Štokholmskim džezfestom i drugim svetskim manifestacijama.

Ovogodišnji beogradski festival bio je programski najambicioznije izdanje od 2005. godine – tokom četiri večeri nastupilo je 16 izvođača iz Srbije i sveta, a domaći muzičari su ujedno činili jednu trećinu programa. Posetioci 27. BJF uživali su slušajući tri generacije srpkih džezera – Duška Gojkovića, Nešu Petrovića i “Majamisty trio”. Za koncerte, ali i prateće programe vladalo je veliko interesovanje. Rasprodati su bili koncerti Čarlsa Lojda (Charles Lloyd) i Duška Gojkovića, dok je posebna vrednost festivala bio nastup velike zvezde Pat Metenija (Metheny) i njegovog trija na svečanom otvaranju u Sava Centru.