5 osobina koje karakterišu lošeg lidera

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Kada zaposleni ne dobiju alate, obuku, vreme, razvoj, očekivanja, viziju ili resurse koji su im potrebni da dobro rade svoj posao, oni prestaju da se brinu i prestaju da pokušavaju, na žalost, već u prvih nekoliko nedelja na poslu.

Evo 5 najčešćih ponašanja lošeg upravljanja:

Narcisoidne tendencije

U ekstremnom obliku, to je nesrećno i za menadžera i zaposlenog. Za menadžera, to je stvarno mentalno stanje poznato kao narcistički poremećaj ličnosti koji zahteva medicinsku pažnju.

Za zaposlene, patološki narcisoidni menadžeri mogu uništiti svoju karijeru. Ovakva osoba se često oslanja na nepoštovanje kako bi se drugi osećali kao gubitnici, dokazujući sebe kao pobednika u procesu. Ismevaće vaš radni proizvod ili će vas ismejavati na sastancima. Kada mu nešto treba od vas, on može postati pretnja. Ovakva osoba vas može dovesti u situaciju da počnete sumnjati u sebe i svoje sposobnosti.

Ne prepoznaje ljude koji dobro rade svoj posao

Ne potcenjujte moć koja potiče od prepoznavanja visokih performera koji su sami motivisani. Zapravo, Gallup je istraživao više od četiri miliona ljudi širom sveta na ovu temu. Otkrili su da ljudi koji redovno priznaju i pohvaljuju:

povećati njihovu individualnu produktivnost;
povećati angažman među svojim kolegama;
verovatnije će ostati u svojoj organizaciji;
dobijaju veće odanosti i zadovoljstvo kupaca;
imaju bolju bezbednosnu evidenciju i manje nesreća na poslu.

Tretiraju ljude kao da su brojevi

U strukturi moći odozgo nadole, zaposleni se smatraju radničkim pčelama i smatraju se predmetima ili troškovima, a ne imovinskim sredstvima. Malo je zabrinjavajuća za njihovu sreću ili dobrobit, pošto je motiv za njihovo angažovanje bila čista produktivnost i profit.

U ovim okruženjima nema dovoljno dokaza da lideri pokazuju saosećanje i empatiju kad vide zaposlene kao vredna ljudska bića. Kao rezultat toga, nalazite na visokim nivoima stresa, prometa, odsustva i izbijanja.

Previše kontrole

Radno okruženje koje ovakvi menadžeri stvaraju nadmašuje i zagušuje jer on ili ona žele kontrolu nad svim odlukama. Ovaj menadžer nema poverenja u tim, tako da se zadaci retko dele na druge. Uobičajeno je da postoji teškoća za grupnu diskusiju ili ulaz, jer je stil menadžmenta autokratičan, što ograničava kreativnost i želju da nauči nove stvari.

Lojalni radnici koji pokušavaju da pronađu značenje i svrhu na svojim poslovima ostavljaju se samo bez marširajućih naredbi. Možda je vreme da ažurirate vaš nastavak pod takvim uslovima.

Ne deli informacije

Ako ste pročitali remek-delo Patrika Lenciona “The Five Disfunctions of a Team”, znate da je osnova za bilo kakvu dobru vezu poverenje – to je temelj njegovog piramidnog modela – i ta osnova se jednostavno ne može dogoditi bez transparentnosti na poslu.

Kao rezultat toga, zaposleni koji rade za menadžere koji otvoreno razmenjuju informacije će im raditi teže, poštovati ih više, biti inovativniji i rešiti probleme mnogo brže.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: D.A.