Brže ćete smršati ako odmah shvatite ove tri stvari

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Britanska prehramena industrija ima nešto važno da nam poruči. Više od polovine odraslih ljudi u Britaniji pokušava da izgubi na kilaži tako što će kontrolisati unos kalorija svake godine. Nažalost, gubljenje kilaže nije lako kao odbijanje samo jednog kolača… A čak I oni koji su bili uspešni prilikom držanja dijete priznaju da im je bilo teško. Zašto je dijeta toliko teška? Zašto ne možemo da kontrolišemo želju?

1.Tragovi hrane

Svi smo bili u situaciji da prođemo pored primamnjivog štanda u supermarkketu ili smo omirisali nešto ukusno i odjednom počeli da balavimo, bez obzira na količinu kalorija ili hranjivu vrednost. Ovakve nadražaje je teško ignorisati i nisu pokrenuti samo čulom ukusa i mirisa – reklame i logo brenda nas može dovesti u iskušenje takođe.

Kada smo gladni, hormon glerin stimuliše mozak, što znači da ćemo više primećivati tragove hrane. Istraživači su dokazali da naš mozak obraća više pažnje na znakove koje upućuju na nezdravu hranu – onu koja sadrži visok procenat šećera i masti.

Sve ovo znači da će nekome ko želi da izgubi na kilaži biti veoma teško da to ne jedu, naročito ukoliko ih dijeta koju drže izgladnjuje. Sa pozitivne strane, moguće je istrenirati se da ignorišete izazivajuće tragove.

2. Zabranjena hrana nas više izaziva

Držanje dijete često uključuje odustajanje od hrane koja nam pruža više zadovoljstva. Ali, naučnici su dokazali da ako nam zabrane da jedemo ono što volimo, više ćemo za time žudeti.

U drugoj studiji, česti konzumenti čokolade su obećali da je neće jesti nedelju dana. Prijavili su da im se visokokalorijska hrana činila primamljivijom, od onih ljudi koji se nisu odrekli čokolade.

3. Efekat „šta kog đavola“

Kada pokušavamo da izgubimo kile, izbori oko toga šta bi trebalo jesti i kada da se jede su često uslovljeni dijetom koju smo odabrali. Ali stroga dijetetska pravila su problematična, kao i svaka ponašanja vezana za ishranu koja se ne oslanjaju na psihološke znake gladi i koja povećavaju rizik od prejedanja.

Još jedan problem sa strogim dijetama je da je i samo malo kršenje ovih pravila dovoljan da se uništi cela dijeta. Istraživači ovo zovu efektom „šta kog đavola“.

Iako zapravo kršenje dijete jednog dana neće imati veliki uticaj na vašu kilažu, vaša psiha je u problemu. Kršenje dijete češće pokreće negativne emocije kao što su krivica i sramota i stres.

 

Izvor: qz.com

Foto: Pixabay

Piše: Ana M.