X

Afterhour

Imate loš dan? Evo zašto ni slučajno ne treba da vičete

vikanje-PX-urlanje
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: pixabay

Koliko puta niste mogli da izdržite da ne viknete na svoje dete ili sagovornika? Posle toga ste naravno osećali krivicu i niste se lepo osećali. Tada shvatite da nije do njih, već do vas, koji imate loš dan. Ali kako da ne vičete? U čemu je tajna?

Tajna je saosećanje, navodi Psychology today.

Prema deci naravno ali prvenstveno svako treba da ima saosećanje prema samom sebi. Ne možete biti emotivno darežnjivi kada ste pod stresom i osećate se isprazno kao da nikada niste dovoljno dobri. Kada ste manje napeti bićete u stanju bolje da razmišljate, a do sagovornika ili vašeg deteta ćete moći lakše da doprete i okrenete svaku situaciju. Bez vikanja.

Dakle kada ste razdražljivi nemate kočnicu ni srama. Ali sve je to za ljude. Posmatrajte vaš bes kao crveno svetlo na kontrolnoj tabli automobila. I kada ga primetite vi radite sledeće:

  1. a) Udvostručujete svoje napore da kontrolišete ponašanje svog deteta ili sagovornika, čak iako će to da vam prouzrokuje glavobolju i povišeni ton koji prerasta u vikanje.
  2. b) Samokažnjavate se jer niste dovoljno dobri.
  3. c) Iščupate žicu kako bi prestalo da blinka i izađete na piće, odnosno progutate sve probleme i utrnete na loša osećanja tako da vas ona kasnije izjedaju dok vam ne pozli.
  4. d) Zahvalni ste na signalu i koristite priliku da poradite na tome, šta je ono što trenutno možete da uradite da se vratite u balans i dobro raspoloženje, kako biste bili emotivno velikodušni prema onome naspram vas?

Jasno vam je da je D najbolji odgovor. Iritacija kkoju osećate je poruka da je vreme za preventivni tehnički pregled. Ukoliko ne brinete o sebi završićete sa nervnim slomom, eksplodirajući na svoje dete.

Evo šta da radite ako se nađete u ovoj sitaciji:

  1. Stanite. Spustite loptu. Dišite. – Setite se da nije u pitanju nikakva krizna situacija i udahnite duboko. Vratite se u realnost kako vas jake emocije ne bi ugušile. Samo treba da odaberete kako ćete odreagovati.
  2. Ne reagujte dok ste ljuti. – Ne morate odmah reagovati, i takođe imajte na umu da je veoma važno da ostanete staloženi i da se klonite opasnosti koju najavljuje crvena lampica. Budite disciplinovani i izbrojte do deset. Ukoliko želite da naučite dete važnu lekciju bolje je da to uradite dok ste smireni. Deca ne mogu da uče dok su uznemirena, a vi im prenosite lošu energiju. Ukoliko tako reagujete na poslu ništa nećete postići. Pokažite da ste normalna osoba koja može da upravlja sobom. Neka tolerancija, smirenost i samokontrola postanu vaša spontana reakcija na loš dan i kriznu sitaciju.
  3. Prizovite svo saosećanje i pružite sebi potrebnu negu. – Stalno mislimo da nam treba neko drugi da brine o nama i pruži nam ljubav. Kako rastemo moramo shvatati da sami brinemo osebi i preuzimamo odgovornost za sebe i one kojima je naša pomoć potrebna, kao što su naša deca. Sada se zapitajte Šta je ono što mogu da uradim da povratim svoj mir. Ukoliko je to san, spavajte, ukoliko je nešto drugo pozabavite se time i shvatite da ne želite da gubite svoju energiju i živce, kao ni da povređujete druge.

Na kraju krajeva ukoliko ste pogrešili priđite detetu, zagrlite ga i objasnite mu situaciju, da imate loš dan ili da ste nervozni. Ukoliko je reč o sagovorniku kažite da vam nije dan i da bi bilo najbolje da nastavite malo kasnije. Za vaše dete ovo će biti važna lekcija u kojoj će početi da oseća empatiju, da razvija razumevanje i da i samo bude strpljivo.

Povezane vesti

 

Izvor: BIZLife

Foto: pixabay

Piše: D.G.