Istraživanje: Polovina bi ustupila privatne podatke zbog tableta

tablet-devojka
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: pixabay

Ljudi su sve svesniji da razne organizacije prikupljaju, koriste, zadržavaju i otkrivaju njihove podatke, uključujući pravo da njima trguju i zato su veoma oprezni kad pružaju informacije koje se odnose na njihov porodični život, pokazalo je istraživanje koje je KPMG  International sproveo u 24 zemlje sveta na uzorku od 7.000 ljudi.

 U većini država širom sveta od 60 do 87 odsto ljudi kaže da je kontrola nad sopstvenom privatnosti važnija od komoditeta, a čak 55 odsto je protiv online kupovine jer su zabrinuti da će im biti ugroženi privatni podaci.

 Medjutim, čak polovina ispitanika bi ipak prihvatila besplatne ili jeftine proizvode u

zamenu za manju dozu privatnosti. Besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste, prihvatilo bi 48 odsto ispitanika, dok takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52 odsto smatra “napadnom”.

Alarmantan je podatak o poverenju prema odredjenim industrijama. U bankarski sektor poverenje ima 41 odsto, a svega 39 odsto ljudi ima poverenja da zdravstveni sektor čuva njihove podatke. Samo trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, a sektor nekretnina i društvene mreže izazivaju najveće nepoverenje kada je reč o upotrebi i čuvanju podataka.

Prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači da prihvate manju privatnost, pokazalo je istraživanje. Postoje velike regionalne razlike u stavovima.

Pitanje koliko su potrošači spremni da podele svoje podatke je centralna stvar za digitalnu budućnost. Informacije su već toliko rasprostranjene da je nemoguće povratiti punu kontrolu. Jedno od rešenja je da se podvuče crta između onog što je dozvoljeno da se preuzima, od onog što nije.

 

Izvor: BIZLife

Foto: pixabay