Kada ispečete zanat kod dobrog prodavca postajete VANSERIJSKI (bilo čime da se bavite)

odeca_prodavnica_pix
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ako upitate bilo kog preduzetnika o veštini koja je najviše doprinela njegovom uspehu, bez sumnje će vam reći da su to veštine prodaje. Možda ćete pomisliti da se ovo ne odnosi na vas, jer niste prodavac, nego preduzetnik. Ali ako o prodaji mislite kao o objašnjavanju logike koja se krije iza neke odluke i njenoj dobrobiti po vas, onda je jasno da je svima veština prodaje preko potrebna.

Magija se nalazi u umetnosti ubeđivanja. Posao prodavca je da nekoga navede da kupi proizvod i usluge koje nudi. Kako biste nekoga ubedili da je vaš proizvod najbolji, vi morate za kratko vreme da pridobijete poverenje mušterije. Ovo važi bilo da prodajete određeni proizvod, uslugu ili lični brend. Sposobnosti prodaje vam mogu pomoći da steknete prijatelje i utičete na ljude, nezavisno od toga čime se bavite.

A, evo i pet pravila pomoću kojih ćete razviti vaše veštine prodaje.

  1. Prvo gradite veze.

ruke-par-zaljubljeni-prsti-PXPre nego što nekome nešto zatražite, prvo izgradite poverenje. Pokušajte da otkrijete šta ga interesuje tako što ćete posmatrati, slušati i postavljati pitanja. Umesto da koristite „ja“, „meni“, „moje“ u razgovoru, opredelite se više za „ti“ ili „tebi“. Pokažite zainteresovanost za njegovu ličnost, rad i hobije.

Kako budete razvijali vezu, negujte poverenje, a drugi će želeti da vam istim uzvrate. Bez obzira koje ciljeve želite da postignete, usmerite se prvo na vaš odnos sa ljudima. Ljude nije lako ubediti da veruju u nešto, ali se poverenje gradi kroz ljude koji im nešto predstavljaju.

  1. Pričajte „magične“ priče.

Spinujte vaše ideje na kreativan način kako biste ljudima privukli pažnju. Ispričajte priče koje će dopreti do srca ljudi i zbog kojih će osetiti sreću, iznenađenje ili čak i bes. Restoran sa izlizanim dizajnom će odbiti ljude čak iako je hrana vanserijska. Čak iako je ideja sjajna, mora biti „zapakovana“ na odličan način, inače će biti zaboravljena.

  1. Brutalno odbijanje primajte mirno.

solja-kafa-osmeh-sreca-jutro-PXČak su i najbolji prodavci nekad odbijeni. Odbijanje nije isto  što i neuspeh. Možda pristup ili tajming nije bio pogođen. Ako ovo prepoznate, bolje ćete videti gde grešite i šta da uradite sledeći put.

Ana Vintur, glavna urednica Voga, je bila novinar u Harperovom Bazaru, ali nakon što je par puta rizikovala oni su je otpustili. Onda je postala modni urednik u Vivi i odatle je počeo njen uspeh.

  1. Predvidite pitanja i imajte spremne odgovore

Niko ne želi da radi sa neodgovornim osobama. Veoma iskusan prodavac bi trebalo da učini da steknete utisak da oni znaju sve o proizvodu koji prodaju i da jasno znaju šta vam je potrebno. Stavite sebe u tuđe cipele – šta ih interesuje, šta bi moglo da ih brine?

Ako ste sposobni da odmah date odgovore, ljudi će steći utisak da ste sposobni i od poverenja.

  1. Budite aktivni i sami „otvarajte vrata“

vrata_spijunka_pixDobar prodavac nikad ne čeka da se dobre prilike same dese. Baš zato što često moraju da ispune izazovan target, oni aktivno traže nove mupterije. Koriste sve svoje veze i resurse kako bi ispunili target. I gledaju da iskoriste svaku moguću priliku da implementiraju svoje ideje i predstave ih drugima.

 

Izvor: lifehack.org, BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: Ana M.