Kako da ispričate priču tako da uspeh bude zagarantovan

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Započinjete biznis? Priča o vama može biti veliki deo uspeha.

Ovo je tema jednog od predavanja u okviru NELT edukativnog programa u kome učestvuje 26 polaznika, studenata starijih od 19 godina sa različitih fakulteta Beogradskog univerziteta. Multidisciplinarni pristup sticanju znanja koja će mlade kreativne ljude osnažiti i pripremiti za krojenje sopstvene uspešne poslovne priče u zemlji je jedna od glavnih karakteristika ovog programa koji živi već tri godine za redom. Svako ko želi da uči od najboljih domaćih i stranih stručnjaka iz različitih oblasti, koje kao organizatori okupljaju kompanija Nelt, Nova Iskra i Galerija 12 HUB, ovde to i može. Pod ovogodišnjim sloganom programa “MISLI BUDUĆNOST” Lazar Džamić je objasnio mladima kako da priča bude osnov njihovog uspeha u poslu.

Jedan od vodećih digitalnih stratega je rekao sledeće o uspehu svoje priče: „Kada sam došao na razgovor za posao u Google-u, bilo je onih koji su iznad mene, ja sam bio neka „B kategorija“. Prvo pitanje koje su mi postavili na razgovoru bilo je – šta radim, rekao sam da sam perač prozora, dobra šala mislite? I oni su tako mislili, pa sam im objasnio kako to. Vidite – ja operem prozor da bi potrošač i prodavac bolje videli jedan drugog.“

’’Nisam ja dobio posao zato što sam bio pametniji ili više znao od ovih koji su bili tada „A kategorija“, samo sam umeo bolje da ispričam svoju priču’’, zaključuje Džamić.

Priča je kao oblanda u koju ćete da upakujete sve ono što radite. U modernom dobu brendovi se takmiče sa trendovima. Takmičite se sa svim stvarima koje se dešavaju u vašem životu. Verovatno je prvo pitanje koje sebi postavite, šta da uradite kako biste skrenuli pažnju na svoj brend? Da budete primećeni, a ne ignorisani.

Prvo što bi trebalo da shvatite prilikom pokretanja vašeg biznisa, VI STE SAMI. Stojite sami nasuprot svetu koji nema vremena za još jedan brend. Ono što vam je potrebno za pokretanje biznisa i promovisanje ličnog brenda jeste vi, vaše ideje i priča o vama i vašim idejama. Priča vam nije potrebna onda kada imate dovoljno novca da možete da zakupite medijski prostor, besplatnu radnu snagu, kada imate veze i poznanstva, a ono što vam je sigurno potrebno i bez čega ne možete jeste sreća. Sreća je vrlo bitan faktor u životu svakoga. Zapravo to znači da morate biti spremni da iskoristite priliku kada iskrsne. Spremnost je ono bez čega ne možete započeti, a ni ući u priču.

PRIČA je mehanizam. Dakle, potrebna vam je dobra priča o biznis planu. Prvo pitanje koje ćete sebi postaviti : „Zašto radim sve ovo?“ Zapitajte se koja je svrha postojanja vašeg brenda. Zamislite da vaš brend umre, zašto bi nedostajao ljudima? Morate imati jasnu viziju zašto to radite. Da bi vaš brend u svakoj sekundi živeo svoju priču i imao svoju svrhu, morate definisati tačno šta vaša priča govori i šta vaša priča radi. Emocije su ono što pokreće ljude, ukoliko ste svesni tajne da emocija prodaje proizvod, jasno vam je da morate raditi na emocionalizaciji i dramatizaciji.

Evo primera kako zvučnik, koji je, pomislićete, već postao dosadan proizvod, može biti nešto što bi svako poželeo. Robot sa „dušom“, Guy Hoffman je napravio malog robota-zvučnika koji kada se poveže sa vašim telefonom i kada pustite muziku, počne u određenom ritmu da se pomera i ostavlja na vas vrlo emotivan utisak, tako da pomislite „ko ga ne bi voleo“.

Svako ko ima firmu ima i priču, ako zna kako da tu priču ispriča. To mogu biti i „ljudske priče“, o tome koliko ste se namučili da opstanete, da dođete do nečega, koje ste sve padove prevazišli. Toliko toga možete ispričati.

Još jedno pitanje od kog zavisi vaš uspeh, odnosno uspeh vašeg biznisa ili brenda, ko vam je neprijatelj? Odgovor na ovo pitanje nije konkurencija. Najveći neprijatelj vam može biti neznanje. Samo onda dok činite ljude srećnima uz pomoć proizvoda, možete imati uspeha. Ne smete biti nesvesni toga da nekoga diskriminišete. Vaše ideje ćete predstaviti svetu na osnovu vaše priče. A vaša priča je srž tri stvari: istina za publiku, istina vezana za vaš brend i istina za proizvod. Slobodno pričajte o mukama kroz koje ste prošli dok niste došli do krajnjeg proizvoda, onog koji želite da plasirate.

Na kraju svi će pamtiti priču i fraze, to je ono što ljudima iz nekog razloga uvek ostane u mislima i sećanju. Ovo korisno saznanje sa sobom su poneli mladi ljudi od kojih očekujemo puno dobrih i uspešnih priča.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

Piše: Danijela Arsenović