Kako da kao profesionalac nekom saopštite LOŠU VEST

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube printscreen

Mediji zarađuju veliki novac na smrti, uništavanju imovine, padu ekonomskog standarda ili od drugih nesrećnih događaja. Ostali ljudi, u većini slučajeva bi voleli da donose samo srećne vesti. Povremeno, međutim, nemamo izbor nego da saopštimo lošu vest.

Teškoća većine ljudi da saopšte loše vesti je reflektovana u onome što zovemo MUM efekat („skrivanje nepoželjnih informacija od majke“). Međutim, loše vesti su psihički privlačljivije od dobrih vesti. Takođe su  kognitivno zahtevnije i slušalac treba da odvoji više vremena da ih razume. Međutim, veoma je teško primiti loše vesti, ali ih je teško i preneti. Kako onda da to uradite na najbolji mogući način?

Recite bar deo istine, ukoliko mislite da je to potrebno. Bilo da se radi o saopštavanju loše vesti vezane za zdravlje ili morate da kažete zaposlenom koga otpuštate kako da izbegne da ponavlja grešku u budućnosti, postoje situacije u kojima možete da pomognete osobi koja prima lošu poruku.

Ulepšajte, ako mislite da osoba to ne može da podnese. (“Nisi ti, u meni je problem.”) Možda će vam biti potrebno neko vreme da na pravi način formulišete to što hoćete da kažete, ali biće vredno truda, posebno ako je vaš sagovornik ranjiviji ili osetljiviji.

Prati principe teorije ljubaznosti. Veoma je važno da pomognete sagovorniku da bezbedno primi loše vesti, posebno ukoliko mu saopštavate nešto što bi moglo da povredi njegovo samopouzdanje. Možda ćete morati da izmislite jedan deo priče ili da „nadogradite“ postojeću kako biste sačuvali drugu osobu.

Odvojite vreme da se pripremite. Ljudima je generalno potrebno više kognitivnog napora da primi loše vesti od običnih. Pobrinite se da pažljivo razmotrite značenje i moguće interpretacije vaših reči. Jednom kada se određene reči kažu, nemoguće ih je nazad vratiiti. Zato je važno da ne trčite pred rudu.

Oslonite se na druge za pomoć. Bez okrivljavanja drugih ili davanja drugima da rade vaš prljav posao, imajte na umu da je nekad bolje kada više ljudi učestvuje u saopštavanju neprijatne vesti.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube printscreen

Piše: Ana M.