Kako da naučite da volite jutro

jutro-pixabay
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Piše: Ana Mladenović

Buđenje u ranim jutarnjim časovima može biti veoma naporno i za mnoge ljude je prava muka ustati iz kreveta. Iskušenje da, barem za pet minuta, pomerimo alarm i odspavamo još jednu „partiju“ je stvarno, pa ipak, kada konačno ustanemo, čini se da vreme protiče svetlosnom brzinom i mnogi od nas ne uspevaju da urade sve što su planirali.

Ukoliko se teško budite – imamo loše vesti za vas jer problemi sa buđenjem utiču na produktivnost i odnose sa kolegama, posebno ukoliko stalno kasnite ili ste neprestano uznemireni i žurite da stignete na vreme. Muke prilikom ustajanja iz kreveta vam mogu poremetiti ceo dan, a ako se ovaj problem ponavlja može vas trajno usporiti.

Mnogi od nas imaju velike planove: da započnu sopstveni posao, da napišu knjigu, počnu da uče novi jezik ili upišu časove plesa… Ali, dok stignemo da završimo sa svim svojim dnevnim obavezama, više nemamo ni energije ni vremena i sve što možemo da uradimo je da legnemo u krevet i uključimo televizor. Sa druge strane, neki veoma zauzeti ljudi uspevaju sve da postignu. Koja je njihova tajna?

jutro-zena-pix

Oni se prvo bave sobom. Ustaju rano, čak i ranije nego što bi, zapravo, morali. Koriste vreme pre posla kako bi neku obavezu „skinuli s vrata“. Jutro po jutro, oni napreduju u onim stvarima do kojih im je stalo i često uspevaju da postignu više za jedno jutro, nego što drugi ljudi postignu za jedan dan.

Naspavajte se. Možda se ovo čini kao očigledno rešenje, ali ukoliko budete spavali sedam časova koliko se preporučuje svakom čoveku da bi ostao zdrav, lakše ćete i ustajati. Savet? Od sebe podalje držite računar i svu tehniku koja bi vas mogla probuditi ili uznemiriti.

Budite dosledni. Pokušajte da podesite alarm u isto vreme svakog jutra – uključujući i vikende. Uobičajeno vreme buđenja vam može pomoći da, vremenom, lakše izlazite iz kreveta.

Počnite polako. Izaberite vreme u koje biste želeli da se probudite i postepeno radite na tome. Želite da se budite u sedam, ali nikako ne možete da ustanete pre osam? Počnite tako što ćete namestiti alarm najpre u 7.45, a potom ga postepeno pomerajte za petnaest minuta ranije dok ne dostignete cilj.

Nemojte odlagati buđenje! Ukoliko se pred konačan izlazak iz kreveta po njemu „razvlačite“, sa razmacima od po pet do deset minuta to može poremetiti vaš REM ciklus koji pomaže pri stimulisanju delova mozga zaduženih za logičko razmišljanje.

Za alarm odaberite vesele melodije. Preskočite pištave zvuke i podesite alarm da svira vašu omiljenu pesmu.

Dopustite svetlosti da prodre. Istraživanja pokazuju da čak i malo svetla može vaše buđenje učiniti lakšim. Jednostavno rešenje je da roletne podignete tokom noći.

Doručkujte. Pospanost ne nestaje samo sa šoljicom kafe. Vreme koje odvojite za omlet sa šunkom, ili sendvič će vam pružiti energiju, ali će i poboljšati rad vašeg mozga.

Idite u teretanu. Manje će vam se spavati ako počnete da vežbate jednom nedeljno. Vežba će definitivno podići vaš nivo energije i poboljšati rad vašeg organizma.

Odredite nešto što će vas čekati ujutro kad se probudite. To može biti malo voća ili neki slatkiš, ili pak topla kupka umesto tuširanja.

Jutro može biti pravo vreme koje biste mogli da iskoristite da „prodrmate“ one kreativne impulse koje je teško gajiti kada posao, deca i računi dođu da vas „guše“. Ustanite ranije, napišite po 500 reči svakog dana i do kraja godine ćete već imati knjigu u ruci.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Pixabay