Kako konzumiranje čajeva i kafe utiče na vaš organizam?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Mnogi fitnes fanatici i zagovorenici zdrave ishrane stalno ističu da je mnogo bitno da se unose litri vode na dnevnom nivou. Većina njih govori da čajevi i kafe mogu čak i da dovedu do dehidracije organizma.

Kada smo već kod toga, ako pijete samo kafe i čajeve tokom celog dana vrlo je verovatno da ćete uneti ogromne doze kofeina. Kada popijete veliku dozu kafe, oko 5 šoljica, to izaziva diuretički efekat, i na taj način naš organizam želi da izbaci višak tečnosti.
Ali ovakav proces ne mora nužno da znači da ovi napici ne mogu da obezbede istu količinu tečnosti kao i voda.

Ako ste strastveni ljubitelji kafe, i vaša jutarnja rutina preraste sa jedne šoljice na 3 šoljice kafe, možete stvoriti toleranciju na kofein i smanjuje se efekat diuretika.

Suva usta, ali ne i dehidracija

Još jedan razlog što se kafe i čajevi povezuju sa dehidracijom jeste činjenica da nakon konzumacije ljudi osećaju da su im suva usta. Međutim, ovo se dešava zbog nekih komponenti, pre svega zbog tanina, koji se može naći u čajevima, kafi, crnoj čokoladi, i u nekom voću. I kada jedemo ili pijemo namirnice sa taninom, on se veže za našu pljuvačku, i izaziva suvoću usne duplje. Ali ovaj proces se ne definiše kao dehidracija, s obzirom na to da ova pića sadrže vodu.

Drugi efekti mogu biti negativni

Za većinu odraslih zdravih osoba u redu je konzumirati do 400mg kafe dnevno – to je oko 4 šoljice obične kafe ili osam šoljica crnog čaja. Zeleni čaj ima malo manje kofeina od crnog (oko 25mg po šoljici), a biljni čajevi obično ne sadrže kofein.

Iako konzumacija kafe ne može da dovede do dehidracije, može dovesti do nekih drugih nuspojava. Negativne strane su: nervozan stomak, povećana anksioznost i nervoza, ubrzano lupanje srca, insomnija, tremor mišića i povećan krvni pritisak.

Ipak pijte i vodu pored kafe

Zato je najbolje da pored napitaka koja sadrže kofein uključite i druge tečnosti, naročito vodu.

U proseku oko 80% vode unosimo preko tečnosti, a 20% preko hrane, naročito voća i povrća. Preporučena dnevna doza za žene je 11 čaša vode, ili 2.2l, a za muškarce oko 13 čaša, odnosno 3l. Ipak, nekim ljudima su potrebnije veće količine, naročito ako žive u toplim predelima ili su fizički vrlo aktivni.

Izvor: BIZLife/Strani mediji

Foto: Pixabay

Piše: M. P.