Kako smo pričali priču o „Senkama“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Prva sezona se tek završila, a već se u javnosti postavljaju pitanja: Kada će nova sezona? Šta će se desiti u novoj sezoni? Gde će se epizode emitovati? Serija „Senke nad Balkanom“ bila je totalni hit u poslednjih meseci u Srbiji, ali i u regionu. Činjenica je da odavno jedna domaća serija nije “digla toliku prašinu” u javnosti.  Posebno kod onog dela publike, skeptičnog kada su u pitanju domaće „hitovi“, a navučenu na svetski poznate serije.

Vesnu Sekerezović, PR serije „Senke nad Balkanom“ pitali smo šta je tome razlog.

„Sigurno je da osnovni razlog leži su samom kvalitetu serije, jer bez lažne skromnosti, činjenica je da su „Senke nad Balkanom“ u svakom smislu pomerile granice onog šta smo do sada navikli da gledamo, kada je u pitanju serijski program. Baš zato ne čudi što je „Senke“ najviše pratila upravo publika koja je ”navučena” na strane serije. Pored same priče koja je zanimljiva, „Senke“ su kreirane, režirane, montirane u skladu sa svetskim tendencijama u toj oblasti. I to ne zato što su autori kopirali neki popularni strani serijal, već zato što je ekipa, na čelu sa Draganom Bjelogrlićem, prepoznala i još važnije – ispunila očekivanja domaćih gledalaca koji već godinama ”skidaju” strane serije sa interneta. Ogromna gledanost „Senki“ upravo dokazuju da je publika i više nego željna visokokvalitetno osmišljene i kreirane serije koju mogu da prate bez titla.

Najveća kontraverza oko serije u javnosti bio je taj istorijski momenat i tu je bilo dosta polemika. Da li je sa strane PR ovo bila krizna situacija ili ste ovako nešto očekivali?

Kontroverze, ako možemo tako da ih nazovemo, su se pojavljivale mestimično i to samo u onom delu javnosti koji je „Senke“ doživljavao kao ”istorijski dokumetarac”. Ova serija to svakako nije, nikad nije ni pretendovala da bude, pa samim tim sa zadovoljstvom mogu da zaključim da nismo imali potrebe za kriznim PR-om.

Kada smo počinjali pripreme za kampanju, uoči početka emitovanja, bilo nam je jasno da određene istorijske elemente koji ovaj krimi-triler čine još zanimljivijim, treba da predstavimo ili bolje rečeno približimo široj javnosti tako da ih ona na pravi način razume. „Senke“ su serija koju ne možete da gledate dok paralelno proveravate šta ima na Fejsbuku. Njena radnja i dinamika traže punu pažnju, a istorijske činjenice o kojima najšira javnost zna malo ili nedovoljno, bile su dovoljan razlog da se posle svake epizode posegne za Guglom i proširi lično saznanje o određenim likovima ili događajima iz tog perioda. Kada recimo na Tviteru pogledate postove koji su išli posle svake epizode, videćete da između pohvala i kritika, zapavo najviše ima debate o samoj radnji, razmatranju određenih manje poznatih elementa iz prošlosti i slično. Svi smo mi, na primer, čuli za Jatagan malu, ali je mali broj onih koju su sa stopostotnom sigurnošću mogli da kažu gde se nalazio ili kako je izgledao taj deo grad.

Kada se toliko priča o seriji deluje da joj nije potrebna bilo kakva druga reklama. Ali i pored toga kakve ste vi PR i marketinške alate koristili pre i toku trajanja serije?

Slažem se sa vašom konstatacijom, ali bih je dopunila da je važno i šta se priča! Serija „Senke nad Balkanom“ je zbog svoje dramske zahtevnosti tražila temeljno, ali lagano uvođenje publike u ono što ih čeka. Zato smo “priču o Senkama” započeli mnogo pre početka emitovanja. Slogan “Istorija koju nas nisu učili” jeste bio privlačan i mamio je na gledanje, ali je zahtevao i da uz seriju ponudimo i pojašnjenja svega onog što se prikazuje. U tom smislu, aktivno učestvovanje scenarista, na prvom mestu Dejana Stojiljkovića i Vladimira Kecmanovića, u tradicionalnim ili digitalnim medijima, je bilo zlata vredno. I generalno, ceo tim koji je Bjelogrlić okupio je i tokom snimanja, i tokom prikazivanja fukcionisao kao jedna velika porodica. Verujem da zvuči otrcano, ali takva povezanost i brižnost svih učesnika za nas iz PR-a mnogo znači. Za skoro šest meseci koliko je aktivno trajala kampanja, nikad nisam imala problem da organizujem intervju, gostovanje, ili nastup, ni sa jednim glumcem, scenaristom ili režiserom. U trenutku kada je serija “zaživela” na TV-u, nekad smo dnevno imali po 10-ak intervjua, ili gostovanja u medijima, ili na nekim javnim događajima i nije bilo jednostavno uklopiti ekipu sa onim što su PR potrebe. Zato sam od Andrije Kuzmanovića i Miloša Petrovića dobila nadimak “razredna”. Ali baš zbog te iskrene i velike posvećenosti cele ekipe, jedan veliki i zahtevan posao nije bilo teško raditi i veliko mi je zadovoljstvo što sam deo takvog tima.

Znamo kakav je serija “buzz”  napravila u Srbiji, ali da li imate neke podatke o tome kako su na seriju reagovali gledaoci u regionu, tj onim zemljama gde se serija prikazivala?

Serija je prikazivana paralelno na celom ex -Yu prostoru (izuzimajući Hrvatsku), baš kao i u Rusiji i svuda je imala isti “buzz”, rekordnu gledanost i ogromno interesovanje javnosti. Taj momenat jedinstvenog kulturnog ambijeta koji i dalje živi na prostoru bivše SFRJ je veoma važan, posebno kad je kinematografija u pitanju, i veoma smo ponosni da su vrednosti serije svuda podjednako dobre prihvaćene.

Srbija očekuje drugu sezonu serije. Dragan Bjelogrlić je pominjao da će prikazivanje početi krajem ove godine, ali da se još ne zna na kojoj će to televiziji biti.

Kako su „Senke“ u bazičnoj žanrovskoj podeli triler, hajde da i ova PR najava bude u istom stilu: scenaristi su počeli vredno da rade, istorijski period koji sledi nakon prve sezone je sam po sebi dovoljno zanimljiv, a u dramaturšku kreativnost ovakvog tima je nepotrebno sumnjati, tako da gde god se bude prikazivao nastavak – verujem da ćete nas i dalje verno pratiti.

______________________________________________________________

Hrvatski „Jutarnji list“ o „Senkama“

„I prije i nakon 1990. medijske industrije jugoslavenskih zemalja proizvele su mnoge TV serije. Neke su od njih bile popularne, pa i obljubljene. Mnoge od njih bile su medijska tema i žarište velike pažnje. No, dojam je da nikad, ni prije ni nakon 1990., jedna televizijska serija nije bila u toj mjeri postala središnji društveni i medijski događaj kao što su to u Srbiji “Senke nad Balkanom”.“ (Iz teksta Jurice Pavličića)

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Promo