Kakve signale šaljemo očima i kako da pobedimo sagovornika?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ljudi su jedini primate koji imaju beonjaču. Ovo nam daje jedinstvenu mogućnost mogućih signala koje možemo da komuniciramo putem očiju. Ukoliko znate šta različiti signali znače i kako da ih i sami pošaljete, lakše će te pridobiti ljude.

Proširene i sužene zenice

Možda ste primetili da vam se zenice supljaju ili šire u zavisnosti od raspoloženja. Kada se zbog nečeg uzbudite, vase zenice se mogu proširiti I do četiri puta od normalne veličine.

Sa druge strane, bes i druga negativna raspoloženja mogu učiniti da se vase zenice suze. Recimo, da li biste želeli da sakrijete da vas je nešto zainteresovalo i uzbudilo. Na sreću, postoji lak trik: „preusmerite“ vaše oči kako biste zamutili vid koliko god možete.

Napravite „munje“ od obrva

„Munje od obrva“ je nesvesno dizanje obrva koje traje jednu petinu sekunde: to je suptilni, ali efektivni gest koji signalizira „zdravo“ sa daljine. Normalno, ne podižete obrve da biste pozdravili nekoga koga ne poznajete na ulici. Ali ako želite da upoznate nekog bolje, pokušajte sa ovim prijateljskim i jednostavnim gestom. Verovatno je da će vam uzvratiti pogled i osmeh, a neki će započeti i konverzaciju.

Držite oči otvorene i izbegavajte mrštenje

Veoma je lako da zaboravite na sve oko sebe i da držite oči poluzatvorene i da dopustite da vam se lice mršti, posebno kada ste nečim zauzeti. Ali skorašnje studije su pokazale da nas ovakvo lice čini da izgledamo kao da smo umorni ili neraspoloženi. Ljudi asociraju umor sa lošom kognitivnom funkcijom. Dakle, zbog toga ne bi trebalo da bude iznenađenje da vas ljudi doživljavaju kao manje inteligentne ukoliko se mrštite.

Pazite kako trepćete

Pokušajte da ne trepćete previše dok održavate kontakt očima. Suzite vaše kapke i usmerite se na osobu sa kojom razgovarate. Tako što ćete ovo raditi, pokazjete da vas ne mogu zastrašiti i da ste dominantni. Zapravo, to je ono što rade predatori pre nego što napadnu plen.

Izvor: lifehack.org, BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: Ana M.