Mentalna otpornost: oslobađanje od razočaranja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pexels

“Volite sebe kakve jeste, a ne onakve kakvi biste želeli da budete”.

Događa se svima: kada ne uradimo ono što smo se nadali da ćemo učiniti, onda smo pod stresom ili krivimo sebe zbog toga.

Vreme je da to pustimo, jer nam ne pomaže.

Možemo izgraditi otpornost za takve situacije, uz malo mentalnog treninga. I to će nam pomoći na magične načine.

Razmislite o tome da li ste učinili neku od ovih stvari:

  • Postavili smo cilj da napravimo određenu naviku (vežbanje, zdrava ishrana, meditacija, pisanje), a onda to nije išlo kako je planirano. Osećate se krivim, razočarani ste u sebe.
  • Imali ste listu stvari koje treba uraditi, a onda ste većinu preskočili. Ovo samo dodaje vašem stresu.
  • Planirali ste da radite na projektu, ili da malo pišete … a zatim odložili. Ponovo se osećate krivim, razočaranim ili istresiranim.
  • Nadali ste se da ćete promeniti svoje obrasce, kao režim ishrane ili način na koji pričate sa drugima. Onda sve ode do vraga i osećate se razočaranim.

Postoji hiljade varijacija, ali glavna tema je da stvari nisu išle kako ste se nadali, a to izaziva razočaranje, krivicu i stres.

Pravi problem su očekivanja. I stres koji se desi kada ne ispunjavamo očekivanja.

U svim gore navedenim primerima, mi imamo ovaj ideal pred sobom o tome kako stvari trebaju biti, kakvi želimo da budemo. Svi to radimo, stalno – ali problem dolazi kada se previše držimo ideala / očekivanja. To uzrokuje poteškoće: osećamo se sputano, osećamo teskobu, osećamo bes i postali smo nesretni.

Ovaj proces kada podignemo očekivanja, a onda ih ne susretnemo, a onda osećamo manje sreće… to se događa iznova i iznova, tokom celog dana. Mi to stalno radimo i vrtimo se u krug.

Ovo dovodi do stresa, nesreće, osećanja preplavljenosti, osećanja kao da se ne možemo promeniti, imamo nedostatak poverenja u sebe. Ovo je prava šteta. To oštećuje sve što želimo da učinimo, pojačava verovatnoću da samo odustanemo, jer nam ponestaje vere.

Odgovor je da se manje čvrsto držimo naših ideala. Postanite svesni svojih očekivanja (od sebe, ali i drugih), i smanjite ih. Izbacite ih, ako je moguće, i samo vidite šta se događa.

I volite ono što se zapravo dešava. Volite sebe onakve kakvi ste, a ne onakve kakvi biste želeli da budete. Naravno, trudite se da činite dobro, iz ljubavi prema sebi i drugima… ali kada ne ispunite ta očekivanja, odbacite ih i volite sebe,  i ono što ste zapravo učinili. Volite realnost.

Evo recepta, ako ga želite:

  • Namerite da volite sebe vežbanjem, boljom ishranom, meditiranjem, ljubaznošću prema drugima, radeći svoj posao u svetu. Postavite nameru iz ljubavi, a onda učinite najbolje što možete.
  • Šta god da radite, primetite svoja očekivanja, bacite ih kroz prozor. Volite ono što zapravo radite, volite sadašnji trenutak i sebe bez obzira na sve. Pustite beskorisnu krivicu i stres i samokritiku.
  • Vidite šta vas je zadržavalo od ispunjenja namjere. Napravite namerne promene u vašem okruženju kako vas ono više ne bi zadržavalo. Postavite drugu nameru, iz ljubavi, ali ne držite se za nju previše čvrsto. Ponavljajte, iznova i iznova.

Ostavljajući ova očekivanja, bacajući ih kroz prozor, možemo pustiti naše poteškoće i zapravo osećati mir. Zapravo pronađite zadovoljstvo. Zapravo se volite. I to vodi do sreće u svetu i sebi, što je neverovatno i ispunjava srce.

 

 

Izvor: Thrive Global/BIZLife

Foto: Pexels

Komentari 1

  1. Миљан

    Ово је фантастичан чланак (хвала вам на лику ка оригиналу). Ментална отпорност је карактеристика која човека може коштати неостварених планова, циљева и тежњи, без обзира на његов потенцијал. Јер после успешног периода, а услед неостварених очекивања и слабе психолошке отпорности долази до разочарења и привременог или трајног одустајања од плана а тиме и до неуспешног периода. Ова клацкалица на крају човека осуђује на осредњост од које управо жели да се одмакне остваривањем свога плана. Развијање ове отпорности директно утиче на успешност и на квалитет крајњег резултата у било којој сфери живота.