X

Afterhour

NAUKA: Ova 4 broja pokazuju da li dovoljno spavate

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Strani mediji pišu o novim naučnim saznanjima vezanim za san. Naime, tim naučnika iz Stanforda otkrio je šta čini dobar noćni odmor.

Postoji mnogo studija koje su se bavile kvalitetom i kvantitetom sna, ali i mnogo suprotnih stavova u svakoj od njih. Međutim, šta ako bi eksperti seli i pogledali sve urađene studije i izvukli suštinske rezultate i lekcije iz svake od njih, a onda ih spakovali u izveštaj koji svaki čovek može da razume?

Upravo je to uradio Mauris Ohajon (Maurice Ohayon), direktor istraživačkog centra u Stanfordu “Sleep Epidemiology”, prema novom članku sa bloga “Science of Us”. Ohajon i tim eksperata za san pregledalo je oko 200 ranije objavljenih studija da bi identifikovali navike i ponašanja ljudi koji dobro spavaju.

Evo četiri identifikovana parametra koja mogu da pokažu da li ste dobro spavali:

Potrebno vam je pola sata ili manje da biste zaspali.

Ne budite se više od jednom tokom noći.

Ako se probudite usred noći, ponovo zaspite za 20 minuta.

Spavate najmanje 85 odsto vremena provedenog u krevetu.

Ako imate problema sa spavanjem, evo nekih saveta sa “Mayo” klinike:

Držite se rasporeda.
Trebalo bi svake večeri da ležete u približno isto vreme.

Pazite šta jedete i pijete pre odlaska na spavanje.
Nemojte jesti mnogo pred spavanje, niti ići u krevet praznog stomaka. Izbegavajte kafu i čaj.

Napravite neki ritual pred spavanje.
Tuširanje, čitanje knjige… Nikako nemojte koristiti telefon ili računar dok ste u krevetu.

Smanjite dnevne dremke.
Spavanje preko dana ne bi trebalo da bude duže od 30 minuta.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.