Ne unosite stres iz kancelarije u kuću: Operite ruke i bićete u miru sa svojim odlukama

PinterestFacebookTwitterShare

Koliko vas ne može da ostavi stres u kancelariji, već ga nosite sa sobom, što vas sprečava da uživate u slobodnom vremenu, sa svojom porodicom i prijateljima? Ovo su neki od najčešćih problema sa kojima se većina ljudi suočava i načini kako da se sa njima nosite:

Problem 1

Kada se konstantno preispitujete da li ste na poslu doneli ispravnu odluku, da li ste rekli nešto što možda nije trebalo, a to vas sprečava da se opustite i u potpunosti prepustite bilo čemu.

Rešenje: Probajte da kada uđete u kuću sa posla – operete ruke. Psiholozi sa Mičigen univerziteta su otkrili da pranje ruku vodom i sapunom može vam pomoći da prestanete da preispitujete svoje odluke. Studija kaže da ova jednostavna radnja služi kao metafora za novi početak, pomažući da očistite svoje misli od svake sumnje i bojazni.

Problem 2

Kad je tri sata ujutru, a vi shvatate da nećete stići da završite posao do sutra i počinje da vas hvata panika.

Rešenje: Robert C. Pozen, autor knjige ’Extreme Productivity: Boost Your Results, Reduce Your Hours’, predlaže da svoj fokus preusmerite sa svoje liste obaveza na to kako ćete obaviti sve zadatke. Na kraju svakog radnog dana, pogledajte svoju listu obaveza i zapišite kako ćete ih, korak po korak, ispuniti do kraja nedelje. Odvojite ukoliko je neophodno 20 minuta od svog slobodnog vremena kod kuće da biste napravili strategiju, jer će vam dobra organizacija zapravo uštedeti vreme na duže staze.

Problem 3

Kada ne možete da prestanete da proveravate svoje mailove u svakom trenutku u toku dana. Istraživanja pokazuju da ova zavisnost dovodi do ubrzanog rada srca.

Rešenje: Prvo što treba da uradite jeste da se odlogujete sa firminog maila na telefonu kada napustite kancelariju. Zatim odredite u koje vreme ćete da proveravate svoj mail, tako će vam mailovi stizati u grupama, a poslednju grupu bi trebalo da proverite 15 minuta pre isteka radnog vremena. Zamolite kolege da vam jave ukoliko stigne neki hitan mail.

Problem 4

Kada vam u sred večere padne na pamet da nešto niste završili na poslu, ali da ne znate šta je to što bi trebalo da uradite.

Rešenje: Kada ostavite stvari napola završene izgubićete energiju pokušavajući da shvatite dokle ste stigli i šta vam je činiti. Dr Shamsi Iqbal, istraživač u Microsoftu, kaže da bi trebalo da odredite tačke zaustavljanja zadataka. Najbolje bi bilo da mail koji ste pisali, završite i pošaljete, ili da uopšte ne počinjate sa pisanjem, umesto da ga ostavite započetog da čeka sutradan, vrlo je moguće da ćete do sutra zaboraviti na njega. Kada odredite tačku zaustavljanja za svaki zadatak, oslobodićete svoj mozak opsesivnih misli i moći ćete da se usredsredite na vreme sa svojom porodicom i prijateljima. A sutradan ćete nastaviti sa svojim zadatkom, a da nećete morati da se vrtite u krug i da se pitate šta ste uradili, a šta ne.

Problem 5

Kada posle posla izađete na piće sa svojim kolegama da bi se malo ispraznili, ali se nakon toga ne osećate ni malo bolje, jer se veče pretvorilo u opštu ’žalopojku’.

Rešenje: Prestanite da kukate i da se praznite do granica opsesivnosti. „Kada pričate o svojim problemima ’nadugo i naširoko’, nikada se nećete maknuti od njih, osetićete se još gore i zbog toga ćete se još više žaliti“, kaže Amanda Rose, profesor psihologije sa Mizuri nuniverziteta. Umesto da odete na piće, skuvajte sebi, kod kuće, čaj od mente, njegov miris, pokazuju istraživanja, smanjuje anksioznost i frustraciju.

 

Izvor: BIZLife