NEVEROVATAN MEJL koji je direktor Majkrosofta poslao svojim zaposlenima nakon što su napravili veliku GREŠKU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: printscreen

Od velikih lidera može mnogo toga da se nauči, a ko bi bio bolji primer nego izvršni direktor svetskog giganta Majkrosofta. Pogledajte kako je on postupio nakon što je jedan njegov tim priznao svoju veliku grešku i šta njegov mejl može da nam kaže o efektivnom upravljanju korporacijom.

Pre godinu dana Tviter je pokrenuo svog bota po imenu Tay kako bi demonstrirao kako veštačka inteligencija može da komunicira sa ljudima uživo. Nakon samo 16 sati ova kompanija je zvanično ukinula pomenuti nalog jer je ova ’mlada dama’ postala rasista i iznosila je razne uvredljive komentare, a Majkrosoft je uputio zvanično izvinjenje.

Možemo samo zamisliti kakva je u tom trenutku bila atmosfera u timu koji se bavio Tviter botom, a sve je pratio mejl izvršnog direktora. I dok su mnogi očekivali strašnu osudu ono što je Satja Nadela (Satya Nadella) napisao pokazuje kako se u ovakvim situacijama postavlja pravi lider.

„Nastavite da napredujete i znajte da sam ja uvek uz vas… Ključ je u tome da nastavite da učite i unapređujete se“, napisao je on između ostalog u mejlu pozivajući sve zaposlene da saosećaju sa svima koje je Tay uvredila.

Šta možemo naučiti o pravim direktorima iz ovog mejla:

-Ljudi moraju da znaju da im čuvate leđa

Lideri su oni koji predvode i oni nisu na visokim pozicijama samo da bi primali pohvale i slikali se ispred uspešnog tima. Njihova titula sa sobom nosi odgovornost. Zato su oni, kao predsedavajući grupom ljudi, spremni da preuzmu deo odgovornosti za svoje ljude.

-Kritika je poklon

Pravi direktori znaju da je dobra kritika zlata vredna i zato se uvek trude da ona ne bude samo nabrajanje loših stvari i grešaka koje već svi znaju. Kritika može biti i dobra i loša ali je važno da se iz svake greške ističe šta je to što može da se nauči i kako treba postupiti da do toga ne bi ponovo došlo.

-Empatija

Lideri su već bili tako gde su drugi i zato znaju da su greške normalna stvar i da mogu svima da se dese. Kada zaposleni imaju podršku i empatiju svojih nadređenih oni zaista mogu pomerati granice. Svi smo ljudi i zato je veoma važno da lider stoji ispred svojih zaposlenih jer su oni njegov izbor.

Izvor: BIZLife

Foto: printscreen

Piše: D.G.