Postoje 2 tipa znanja, i vi se verovatno fokusirate na onaj pogrešan

citanje-novina-pixabay
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Telefon vam stalno zvrnda, čitate poslednje vesti, letite pogledom preko naslova, upijate informacije, recepte, nove pesme, nova stanovišta, poglede, poslednje trendove… Vi ste u toku, informisani ste, imate svoj stav.

Ipak, možete da stojite u epicentru zemljotresa informacija i da to, čak ni najmanje, ne utiče pozitivno na vašu pamet.

2 tipa znanja

Kada čitate sve te tekstove na dnevnom nivou, zapitajte se: Koliko će vam biti, do onoga što danas pročitate, stalo narednih nekoliko godina?

Sve što čitamo tiče se trenutne situacije, i takve informacije mogu da budu grupisane kao “isparljivo znanje” ili “znanje sa rokom trajanja”.

Ipak, ono što je kvalitetno, što ostaje, jeste “dugoročno znanje”, piše sajt Inc. To dugoročno znanje nalazi se u knjigama, u magazinama koji se ne bave pukim prenošenjem informacija već analiziranjem činjenica i kako se trenutna dešavanja odražavaju na nas, na druge, na budućnost.

“Znanje sa rokom trajanja” kaže vam šta se dešava ili se desilo, “dugoročno znanje” objašnjava vam zašto se nešto desilo, i da li će se desiti opet, da li će imati posledica i na koga..

Razlika na primeru predsednika i premijera

Razlika između ova dva znanja očitava se u tome da, na primer, vi znate da će predsednik Srbije danas imenovati premijera, ali, ako imate “dugoročno znanje” vi verovatno znate i ko će to da bude (s obzirom na sve ranije okolnosti), kako će to uticati na Srbiju, itd.

Jasno vam je zašto je bitnije dugoročno znanje – ne samo da imate informacije (mada bi trebalo da ih filtrirate i ne puštate baš sve i svašta u vašu pažljivo sređenu baštu uma), već ih povezujete sa starim znanjem i iskustvima, i promišljate sve to. Od samog posedovanja informacija nećete biti pametniji. Od promišljanja i povezivanja hoćete.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N. Veljković

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.