Samo jedna osobina vas deli od USPEHA

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube printscreen

Uspeh je nešto čime gotovo svi težimo. On nije isti za sve ljude i svako ga doživljava na drugačiji način. Pa ipak, da bi se do njega došlo je potrebno shvatiti jednu stvar – morate biti otvoreni za uspeh.

Uspeh nije izolovani događaj.

Uspeh u bilo kojoj industriji deli zajedničke stvari sa drugim uspesima u drugim industrijama. Majkl Džordan je mogao učiti od Betovena, Betoven je mogao učiti od Stiva Džobsa, a Stiv Džobs je mogao učiti od Magnusa Karlsena – i u tome je poenta.

Navike iz kojih se rađa uspeh su univerzalne jer potiču od otvorenog pristupa učenju. Uspešni ljudi ne vide druge uspešne ljude kao pretnju. Vide ih kao izvor znanja i rade sve da bi došli u njihov vidokrug i naučili što više.

Uspeh nikada ne dolazi sam.

“Ako drvo padne u šumi, a niko to ne čuje – da li je napravilo zvuk?”

Isto bi moglo da se primeni na definiciju uspeha u društvu. Deo onoga što definiše « uspeh » je potpuno relativno. Kako bi nešto bilo uspešno, druge stvari moraju da budu neuspešne. Što znači, tehnički, da bi ste vi mogli da budete najtalentovaniji umetnik, izumitelj i programmer, ali ako nikada ne delite vaš rad sa drugima nikada vas i neće smatrati uspešnim.

Svoj rad morate da delite sa drugima. Redovno.

Morate da vežbate u javnosti.

Morate da pustite ljude da budu deo vašeg procesa razvoja jer ćete baš tokom deljenja vašeg rada sa drugima naučiti najviše i najviše ćete napredovati.

Scenaristima je, na primer, uvek lakše kada svoj rad predstave određenoj grupi ljudi i vide kakve su reakcije publike. To je zato što samo kroz interakciju možete da prosudite koliko je ono što radite dobro.

Ljudi koji kriju svoj rad nisu genijalci nego kukavice.

Svako može da se krije u sobi i da robuje poslom u udobnosti svoje sobe. To je najlakše. Ono što je teško je podeliti svoj rad i otvoriti sebe za kritike. Ono što je najteže je dopustiti sebi da vam stalno sude i teško je priznati svetu da radite na sebi i da se još usavršavate.

Međutim upravo to je potrebno za uspeh.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube printscreen

Piše: Ana M.

Komentari 1

  1. EUR

    Radio sam u stranoj firmi, gde se cenio cuveni “share best practice”. Iz mog ugla nikakav problem da podelim,ali sta ja dobijam i gubim a sta firma dobija ili gubi?
    Ja dobijam laznu nadu o napredovanju a samim tim i vecu lovu (citaj sargarepu) a firma popravlja svoju pregovaracku poziciju prema meni jer kad podelim znanje sa drugima, oni su mi konkurencija ipostajhem lako zamneljiv. Znaci sve zavisi da li sa druge strane imas sagovornika koji razume tvoj rad ili imas menadzera na papiru, koji firmu menja kao cipele, svakih dve tri godine i ciji kriterijum opstanka je usteda koja se ogleda u filozofiji: otpusti druge da sam ne bi bio otpusten.