Skandinavska dijeta je najjednostavnija dijeta na svetu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay/Instagram

Kada je u pitanju zdravlje i zdrava ishrana, jednostavnost je ključna. Ako nešto možete da ubacite u vašu dnevnu rutinu tako da se ne čini kao preteška obaveza, vrlo je verovatno da ćete se toga i pridržavati.

Suzi Vengel (Suzy Wengel) je nutricionista iz Danske koja uz svojoj KNJIZI izlaže detaljan plan najjednostavnije dijete na svetu.

Glavna suština je u meri porcije – mera je količina namirnica koja stane u vašu šaku. Na taj način se i parcelišu porcije, na „šake“.

Svaki obrok treba da se sastoji od 4 „šake“ namirnica bogatih nutritivnim vrednostima – šaka proteina, šaka ugljenih hidrata, i 2 šake povrća, plus puna kašika masti.
Ovo znači da ne morate da brojite kalorije, niti da merite preciznu gramažu porcija, što je olakšavajuća okolnost ako ste retko kod kuće ili ste po ceo dan na poslu ili često putujete.
Vengelova je inspiraciju za svoju knjigu pronašla u sopstvenom iskustvu.
Dobra vest je što ova dijeta nije preterano rigorozna. To znači da povremeno možete uživati u čaši crnog vina i vašoj omiljenoj pasti bolonjeze. I sve to bez griže savesti.

Recepti za obroke

Ako ste već zagriženi za ovu dijetu i treba vam inspiracija za pripremu obroka, naš je savet da na Instagramu zapratite #sensekost i da pogledate preko 40.000 fotografija sa receptima.
Mi ćemo dati samo jedan od primera pripreme obroka za ovu dijetu.

Doručak

Dve šake: asparagus i zelena salata
Treća šaka: 2 cela jaja, 1 belance, i pola šake nemasnog sira
Četvrta šaka: dodajte nešto ukoliko želite ekstra protein
Masti: ulje za prženje jaja
Začini: so, biber, čili i beli luk u prahu.

Ručak

Dve šake: šargarepa, krastavac, paprika, paradajz, pečurke
Treća šaka: domaća pašteta, jaje, parče slanine
Četvrta šaka: hleb
Slatki „začin“: marmelada
Dodatak: šolja čaja

Večera

Dve šake: luk, seckani paradajz, kupus
Treća šaka: junetina
Četvrta šaka: sačuvajte porciju za čašu vina
Masti: maslinovo ulje, sir
Začini: so, beli luk u prahu, origano, čili
Vengel dodaje da deca treba da jedu pastu uz ovakav obrok.

Izvor: BIZLife/Strani mediji

Foto: Pixabay/Instagram

Piše: M. P.