Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gledanje TV-a nas čini narcisima?

    Rezultati skorašnjih istraživanja su zabeležili nagli porast narcisoidnih osobina kod ljudi u odnosu na prethodne decenije. Razlog ovog rasta i dalje nije poznat, ali postoje ozbiljne rasprave o tome da je razvoj tehnologije, medija i komunikacija igrao značajnu ulogu u porastu narcisoidnosti. Na primer, jedan broj stručnjaka ukazuje na činjenicu da određene vrste TV programa, naričito rijaliti programa, podstiču narcisizam, a i eksperimentima je utvrđena veza između narcisizma i preferencije za gledanje takvog sadržaja.

    Narcisizam podrazumeva posedovanje uveličanog, grandioznog doživljaja sopstvene ličnosti, odnosno posedovanje uveličanog osećaja sopstvene moći, važnosti i privlačnosti. Narcisi često mogu imati površne privlačne osobine kao što su društvene veštine, samopouzdanje i šarm, ali oni takođe teže da budu veoma takmičarski nastrojeni i reaguju agresivno na primljene uvrede.

    Dokazano je da narcisi više gledaju sportske i rijaliti programe kao i političke emisije, a da im je omiljeni žanr triler. Ako, ipak više volite da gledate vesti, onda je manje verovatno da vas neko nazove narcisom!

    Postoji debata među stručnjacima oko toga da li je razvoj u medijima i tehnici igrao značajnu ulogu u porastu narcisoidnih osobina, iako za to i dalje nedostaje dokaza. Na primer, postojale su tvrdnje da korišćenje društvenih mreža podstiče narcisizam.instagram.jpg

    Mnoge studije pokazuju da je krivac za povećanje narcisoidnog ponašanja naše povećano korišćenje društvenih mreža kao što je Instagram koje nas ohrabruju da kačimo svoje ulepšane slike.

    Druga teorija ukazuje da su određeni medijski žanrovi, kao što je rijaliti program, ohrabrili razvitak narcisizma. Prema jednoj teoriji TV programi i drugi mediji mogu uticati i promeniti način na koji ljudi doživljavaju svet. Prema ovoj teoriji gledaoci bi mogli za ljude na TV-u videtu kao modele njihove ličnosti. Rijaliti zvezde su poznate po tome što su veoma narcisoidne. Istraživanja su pokazala da je narcisizam više vezan za specifični sadržaj nego za količinu provedenog vremena za televizorom.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Bizlife, Pixabay

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE