Kako je na novom poslu: Predrag Milinčić, novi regionalni direktor Marsa

PinterestFacebookTwitterShare

Predrag Milinčić novi je regionalni direktor Marsa. On je iskusan rukovodilac sa velikim poznavanjem tržišta balkanskih i baltičkih zemalja, a poseduje diplomu MBA u domenu generalnog menadžmenta sa Univerziteta u Šefildu. U Mars je došao iz kompanije Coca-Cola gde je 2002. započeo karijeru i prošao sve faze profesionalnog razvoja unutar odeljenja prodaje.

Šta je bolja varijanta: menjati posao s vremena na vreme ili ne menjati ga uopšte, tj biti veran jednoj firmi?

Zavisi, iz svog iskustva mogu razumeti prednosti obe varijante. Sa jedne strane, lepo je biti ceo radni vek u jednoj kompaniji i doživljavati je kao drugu kuću. I ja sam tako, kompaniju Coca Cola Hellenic smatrao svojim drugim domom skoro 16 godina. Dug boravak u jednoj kompaniji daje osećaj sigurnosti jer poznaješ ljude, procese, proizvode… Međutim, ako se ovo pitanje sagleda iz ugla izazova i nekih novih mogućnosti pre svega za učenje i razvoj, onda je to svakako dobra odluka koja nosi veliki broj pozitivnih stvari. Mars je mesto gde sam prepoznao te mogućnosti; nove kategorije proizvoda, drugačiji model poslovanja i novi izazovi velika su mi motivacija. Kad se svi utisci zbroje, moglo bi se reći da više naginjem biti veran jednoj kompaniji jer mi je Mars druga kompanija u karijeri, ali mislim da sam u tom slučaju na dobrom mestu. U Marsu se kaže da nude karijeru, a ne posao tako da svakako očekujem dug i lep period pred sobom.

Kako je vama protekao prvi dan na novom poslu?

Prvi radni dan protekao je uglavnom u upoznavanju novih kolega i poslovnog okruženja. U Marsu rade sjajni ljudi koji su mi uvelike olakšali inicijalni period privikavanja i pružili mi dobrodošlicu od samog početka. Mars ima izrazito izgrađenu korporativnu kulturu. Jedno od glavnih obeležja Marsa kao radnog okruženja jeste koncept da smo svi mi poslovni saradnici, a ne samo zaposleni. Svaki posao je podjednako važan. Svako mišljenje se uvažava. Time se podstiče lični angažman, a mi smo kao kompanija znatno bolji. Zbog toga ne čudi činjenica da je Mars redovno u različitim zemljama sveta na vrhu rang lista kao najbolje mesto za rad.

Šta je vaš savet „kako se postaviti“ na novom radnom mestu prema novim kolegama?

Uvek samo iskreno i otvoreno. Tokom svoje profesionalne karijere uvek sam zauzimao takav stav i mislim da mi je on u mnogome pomogao da danas budem tu gde jesam i da budem ponosan na ono što sam dosada postigao. Ovakav odnos sa saradnicima ne ostavlja mesta za dilemu oko toga šta mislim i koji su moji stavovi, kao i da bez zadrške mogu da stupe u otvorenu komunikaciju sa mnom.

Život je suviše kratak, a poslovni deo dana previše dugo traje da bismo sarađivali sa ljudima kojima se ne divimo. Cilj mi je raditi sa iskrenim ljudima koje poštujem i kojima se ja trudim ponuditi isto.

Kako promena posla utiče na čoveka? Kako je na vas uticala? Elan? Entuzijazam? Strah?

Kada uspostavite prisnu povezanost sa onim što radite i otkrijete smisao i svrhu u svom radu, osećate znatno veći osećaj postignuća i time svakodnevni odlazak na posao dobija potpuno novu dimenziju. Privilegija je obavljati posao i raditi za firmu koja iskazuje vaše lične vrednosti. U tom smislu, na mene je promena uticala jako pozitivno.

Da li iskustva koja ste imali na prethodnim poslovima „vučete“ i na novi?

Iskustvo je jedina stvar koju uvek nosimo sa sobom i to je naša osnovna profesionalna vrednost. Trudim se da kombinujem svoje iskustvo i poslovne principe kompanije Mars u svemu što radim. Za sada mi to izgleda kao uspešna formula. Naših pet osnovnih principa – kvalitet, efikasnost, odgovornost, uzajamnost i sloboda – usmeravali su način rada u periodu od više od 100 godina, i nastaviće to da čine i u narednih 100 godina.

Neprekidno učim od svojih kolega, poslovnih saradnika kompanije Mars. Okružen sam saradnicima koji su veliki profesionalci i odlični poznavaoci robnih marki i kategorija u kojima Mars posluje.Trudim se da učim od njih, ali i da delim svoja iskustva i znanja. Verujem da je ovo recept za uspeh.

Izvor: BIZLife magazin