Koliko lepota (ne)utiče na platu?

intervju-posao
PinterestFacebookTwitterShare

Ne morate da izgledate dobro, da biste zaradili više novca, zaključak je najnovije studije objavljene u Žurnalu Biznisa i psihologije (Journal of Business and Psychology).

Prema različitim istraživanjima poslednjih godina, pojedinci nadprosečne fizičke privlačnosti zarađuju više novca, dok oni sa izgledom ispod proseka prihoduju manje od prosečno lepih ljudi. Istraživači ovaj fenomen nazivaju „premija lepote“.

Najnovija studija je testirala „premiju lepote“, mereći fizičku privlačnost i prihode 20.745 osoba u vremenskom periodu od 13 godina. Istraživači su, za razliku od mnogih prethodnih testova, imali u vidu zdravlje, inteligenciju i ličnost anketiranih.

U svakom slučaju, rezultati su se pokazali kao kontradiktorni svim prethodnim istraživanjima.

Iako su lepši radnici zarađivali više, veoma neprivlačni ispitanici su uvek zarađivali više od neprivlačnih, a ponekad i više od onih prosečnog ili atraktivnog izgleda. Autori studije su ovo okarakterisali kao potencijalnu „premiju ružnoće“.

Ispostavilo se da su krajnosti spektra lepote, veoma neatraktivni i veoma aktraktivni najbolje prošli kada je reč o visini zarade.

Stoga proizilazi da lepota ne može biti isplativa, a autori su zaključili da dobar izgled radnicima ne donosi više novca zbog lepote, već zato što su zdraviji, inteligentniji i bolje su ličnosti, odnosno savesniji su, otvoreniji i manje neurotični.

Isto bi moglo da se primeni i na „veoma neprivlačne“ radnike, koji nisu plaćeni iz samilosti, nego su nagrađeni takođe zbog zdravog duha, inteligencije i kvaliteta ličnosti.

Prema tome, umesto da trošite dodatno vreme na šminkanje pred posao, više se posvetite svojoj unutrašnjosti kako bi predstavili svoju internu lepotu koja, na kraju krajeva, je ono što je istinski važno, zaključuje se u studiji.

Izvor: BIZLife