Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „MINIMALIZAM ME JE PROMENIO: 7 stvari koje me više ne impresioniraju“

    Pisac Džošua Beker (Joshua Becker) napisao je članak za sajt Becomingminimalist, o merenju uspeha i ugleda u savremenom svetu. On je rešio da postane minimalista, odnosno nije više želeo da robuje stvarima.

    Ovo je njegova priča:

    „Minimalizam me je promenio. Ono što je počelo kao namera da posedujem manje stvari promenilo je način na koji vidim sebe i svet koji me okružuje, i to na vrlo značajan način. Počeo sam sa drugačije tačke gledišta da posmatram kako društvo meri uspeh. Često oni koji zarađuju, troše, i štede više, automatski postaju „uspešni“.

    Ali to je loše. Znam nekoliko divnih ljudi koji su odlučili da se ne fokusiraju više na materijalne stvari – i zato se ne smatraju uspešnima.

    Ta zavisnost od javnog odobravanja duboko je ukorenjena u našim umovima. Zato mnogo ljudi traga za „vrednom“ preokupacijom, gradeći samo lice uspeha.

    Ovo je lista stvari koje me više ne impresioniraju:

    1.Imena brendova vaše odeće.

    Način izrade, materijal, kvalitet i veličina su bitni, a ime na etiketi, po mom mišljenju, nije. Nekad ljudi postaju hodajući bilbordi. Više nisam impresioniran logoima na majicama, tašnama, ili na satovima. Divim se onima koji su samouvereni u modi koja ne prolazi i trude se da impresioniraju svojim karakterom i pozitivnim osobinama.

    2. Broj karata u vašem nakitu.

    Jedno od najvažnijih poglavlja u mojoj novoj knjizi „Only What Matters: The Life-Giving Benefits of Owning Less“, sadrži priču o Brajanu i Nikol. Brajan i Nikol u braku su pet godina, i, i dalje se žrtvuju kako bi otplatili dug – odnosno venčani prsten koji Nikol nosi. Možda neko još obraća pažnju na veličinu kamenčića na prstenu, ali većina to ne radi.

    3. Cena vašeg auta.

    Poenta bilo kog četvoročkaša jeste da bezbedno preveze neku osobu od tačke A do tačke B. Pouzdanost je važna, kao i komfor. Ali najluksuzniji modeli automobila nisu više prevozno sredstvo. Oni postaju predmet koji oličava uspeh i pomaže  da se bude primećen – čak i kad to znači impresionirati stranca 60 sekundi na crvenom svetlu.

    4. Veličina vaše kuće.

    Pre nekoliko godina, moja porodica i ja namerno smo rešili da kupimo manju kuću. I to je odluka zbog koje nikad nisam zažalio. I do dana današnjeg, kad god prođem pored velike kuće, jedino što pomislim jeste koliko smo srećniji što živimo u manjem domu.

    5. Novac na vašem bankovnom računu.

    Krajnje merilo nečijeg uspeha u ovom svetu jeste bogatstvo. Nismo prvi koji imaju ovakav standard, još su ranija društva cenila bogatstvo. Ali počinjem da se pitam da li smo koristili pravu meru. Možda broj nula koje imamo na bankovnom računu nisu najbolje merilo uspeha. Možda je prava mera količina dobra koje smo u mogućnosti da postignemo u našim životima.

    6. Model vašeg mobilnog telefona.

    Kada sam bio sa decom u parku, nisam mogao a da ne čujem razgovor njihovih prijatelja – „Koji iPhone imaš?“, „Koji je to model iPoda?“, „Pogodi ko je dobio novi iPhone za rođendan?“, itd. Bilo je vrlo uznemirujuće čuti decu, koja nemaju ni 10 godina, kako upoređuju svoje uređaje. I čim sam zaustio da nešto kažem, shvatio sam da se ni mi stariji mnogo ne razlikujemo – gledamo veličinu televizijskih ekrana u drugim domovima ili brzinu kompjutera.

    7. Fotografije na vašim profilima na društvenim mrežama.

    Većina postavlja neverovatne slike online – od nove odeće, do hrane u restoranu, provoda, odmora… Ove fotografije su namerno odabrane da bi odslikale nečije uzbudljive delove života. I dok se licemerno zgražavamo nad fotošopiranim slikama (npr časopisa), i sami biramo i ulepšavamo svoje živote na društvenim mrežama.

    Hajde da prestanemo da impresioniramo druge stvarima koje posedujemo, i da pokušamo da ih inspirišemo životom koji živimo.“

    [preporucene_vesti ids=“113274″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube/Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE