Greške na razgovoru za posao koje vas mogu skupo koštati
Danas je takozvano „bihevioralno ispitivanje“ jedna od najpopularnijih tehnika u razgovorima za posao. To je kada vam osoba sa kojom obavljate razgovor postavi niz otvorenih pitanja i time vas natera da dajete detaljne odgovore. Teoretski, ispitivač će se kroz vaš odgovor bolje upoznati ne sa vašim nivoom iskustva, već i sa vašom ličnošću i sklonostima, a sve to je jednako važna, ako ne i važnije pri utvrđivanju da li ste pravi kandidat za posao. Nažalost, ova tehnika neke ljude može da zbuni, natera ih da govore nepovezano i time izgube priliku da dobiju posao.
Neka vaši odgovori budu logični i dosledni. U suprotnom, vaši odgovori mogu zvučati zbrkano i otežati anketaru da „poveže tačkice“. Još gore, možete izgubiti njihovu pažnju (i poštovanje!).
Iskustvo + naučene lekcije = napredak:
Nije komplikovano, ali zahteva da se unapred razmisli o nekim pitanjima koja bi mogli da vam postave. Potom jednostavno koncipirate vaš odgovor na sledeći način:
- Iskustvo – navedite primer kada ste se nalazili u određenoj poslovnoj situaciji i pružite kratak, objektivan pregled okolnosti.
- Naučene lekcije – sumirajte vredne profesionalne veštine koje ste stekli ili važne informacije koje ste naučili kao rezultat tog iskustva.
- Napredak – završite tako što ćete u kratkim crtama objasniti kako stečeno znanje dosledno primenjujete u svom radu i na koji način vaši poslodavci od toga imaju koristi.
Na primer, zamislite da ste predstavnik korisničkog servisa na razgovoru za posao.
Anketar vas pita: „Koji je vaš najveći uspeh kao predstavnika korisničkog servisa? Po gore navedenom modelu, dobar odgovor bi bio:
Iskustvo: Jednom sam dobio telefonski poziv od veoma ljute klijentkinje. Vikala je i psovala na mene. Dvaput smo joj naplatili za pruženu uslugu. Pokušao sam da se postavim na njeno mesto i podsetim se da zapravo nije na mene ljuta. To mi je pomoglo da ostanem miran i da se usredsredim na rešavanje njenog problema. Na kraju sam uspeo da joj sredim kredit i čak da je nasmejem. Kada smo završavali razgovor, izvinila se što me je psovala. Čak mi je dala ocenu od četiri zvezdice.
Naučene lekcije: Taj dan sam naučio da uz empatiju i strpljenje mogu imati mnogo više kontrole nad ishodom teških situacija poput te.
Napredak: Kada god imam posla sa uznemirenim kupcima, koristim naučeno kako bih osigurao da su mušterije na kraju razgovora sa mnom zadovoljne.
Ovakav odgovor je efektan i lak za praćenje. Ovako ne brbljate i ne delujete kao da su vam misli i dela nesređeni.
Uopšte dobiti priliku da odete na razgovor za posao je dovoljno teško, nemojte ga sabotirati time što ne znate pravilno da odgovarate na pitanja. Uz malo pripreme i vežbe, zvučaćete samopouzdano i smireno, impresioniraćete anketara i dobiti zaposlenje.
Izvor: Inc.com, BIZLIfe
Foto: Pixabay