Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Konkurs za vozače „non-stop“, a sve ih je manje

    Gradska saobraćajna preduzeća u stalnoj potrazi za radnicima zbog odlaska velikog broja zaposlenih. Za proteklih osam meseci samo Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd napustilo oko 150 šofera.

    GSP Beograd i konzorcijum privatnih prevoznika, koji svakodnevno prevoze 1,7 miliona putnika u prestonici, poslednjih godinu dana nemaju dovoljno vozača. Ništa bolja situacija nije ni u SP Lasta. Zbog skoro četiri puta veće zarade, volan autobusa mnogi menjaju za volan kamiona, i to u zemljama Evropske unije.

    Rad na gradskim i prigradskim linijama, za platu koja se kreće od 300 do 400 evra, beogradski šoferi sve češće izbegavaju. Osim niske zarade, na odluku da daju otkaz utiču i loši uslovi rada.

    Prema zvaničnim podacima GSP, juna ove godine ovom preduzeću nedostajalo je 147 vozača autobusa. Navodi se i da je do jula otišlo 176 radnika GSP, a da je na određeno vreme primljeno 245 vozača.

    Konkurs za nove vozače autobusa već tri godine je stalno otvoren. Mesečno se zapošljava po deset novih šofera, ali ih ode po 20, 30. Loši su uslovi rada, a plate ne prelaze 45.000, kaže Nikola Antić iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP.

    Najteže je kad su godišnji odmori i bolovanja, jer tada ni slobodne dane nemaju zbog manjka ljudi. Zato i ne čudi što odlaze da voze kamione za 1.200 do 2.500 evra mesečno, priča Antić.

    Naši vozači odlaze u Slovačku, Austriju, Nemačku. Oni bolji, koji su nekada i vozili ture u međunarodnom saobraćaju, najbrže nalaze posao. Oni mlađi, zanat peku na gradskim ulicama, a posle nekoliko godina, kada stasaju kao vozači, odlaze.

    Da naši ljudi u vožnji gradskim ulicama kao mladi ispeku zanat, pa onda posle nekoliko godina odu da voze kamione po inostranstvu, potvrđuje i Drago Tošić iz konzorcijuma privatnih prevoznika, koji dodaje da im je od početka godine otišlo oko 130 vozača.

    Odlazak vozača problem je i u SP Lasta, a kako tvrde iz ovog preduzeća, poslednjih meseci odliv stagnira. Vozača uvek nedostaje, jer kada imamo više vozača za jedno vozilo, možemo da napravimo izbor koga ćemo da pošaljemo na neku liniju, kažu iz Laste.

    Izvor: Kurir

    Foto: GSP

    What's your reaction?

    Komentari

    • Rakac

      Treba da napustaju nek dodje gradonacelnik i ostala kompanija pa nek voze Beogradjane i tako ne placa niko prevoz.

    • Era

      Kad pozovete za posao Lastu ili GSP gospoda traže SSS ne pitaju dali imaš radno iskustvo pa onda neka stave SSS na volan pa nek ona vozi osamdesetih nije trebala SSS kad je bilo vozača koliko hoćeš i plate bile oko 4000 maraka

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE