Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Neće imati ni ko da nas vozi

    U poslednjih nekoliko godina, prema nezvaničnim procenama, Srbiju je napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača. Najveći broj posao pronašao u Sloveniji, Hrvatskoj, Nemačkoj i Holandiji.

    Procena Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ je da će od Nove godine problem sa nedostatkom kadra biti još izraženiji, jer se očekuje pojednostavljenje procedure za odlazak u EU i građanima trećih zemalja ukoliko su se obrazovali za zanimanja koja su u tim zemljama deficitarna.

    „Srbijatransport“ je uputio inicijativu ministarstvima prosvete, saobraćaja i unutrašnjih poslova i Nacionalnoj službi za zapošljavanje. Traže povećanje broja odeljenja u školama koje obrazuju ovaj kadar, prekvalifikaciju za ovo zanimanje i spuštanje starosne granice za vožnju autobusa sa 24 na 21 godinu.

    Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, đaci koji završe smer za profesionalnog vozača mogu da voze kamion kad napune 21. godinu, a autobus tek sa 24 godine.

    S obzirom na to da školovanje završe sa 18 godina, oni čekajući da ispune starosni uslov odu u druge profesije i odustanu od zanimanja za koje su se obrazovali. U 28 škola u Srbiji godišnje se upiše samo 1.040 učenika na ovaj smer.

    U Nacionalnoj službi za zapošljavanje, međutim, tvrde da se zanimanje profesionalnog vozača još ne može posmatrati kao deficitarno, s obzirom na broj nezaposlenih koji poseduju jednu od kategorija, C, E ili D.

    Prema rečima predsednika Samostalnog sindikata SP Lasta Nebojše Mirovića, ovom preduzeću, kao i u GSP Beograd, konkursi su stalno otvoreni, ali da kvalifikovanih vozača nema dovoljno. Iz naše firme je u Hrvatsku, Nemačku i Holandiju otišlo više od 100 vozača ove godine, kaže Mirović.

    Problem sa nedostatkom kadra se prvo pojavio u Somboru, Subotici i Novom Sadu, a proširio se na celu zemlju. Ovde vozači zarađuju od 25.000 do 60.000 dinara, a u inostranstvu ih plaćaju od 1.500, pa čak i do 3.000 evra i zato odlaze.

    U nekim gradovima privatni prevoznici angažuju penzionere da voze za njih u gradskom saobraćaju, jer oni koji su radno sposobni napuštaju zemlju. Prosečna starost vozača autobusa i kamiona u Srbiji je 55 godina.

    Poslodavci su za prvih 11 meseci želeli da zaposle 712 vozača teretnjaka, a uspeli su da nađu svega 102 odgovarajuća kandidata. Takođe, ove godine je traženo 297 vozača autobusa, a posao je dobilo svega njih 43.

    Ovi podaci svedoče da je potreba za vozačima velika, a da kadar koji je na evidenciji uglavnom ne ispunjava uslove koje poslodavci traže.

    Izvor: Novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE