Omiljena pitanja na intervjuu za posao Maska, Brensona i drugih uspešnih rukovodilaca

Elon_Musk_BetaAP.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta

Pametni rukovodioci znaju da pitanja na intervjuima za posao kao šti su „Šta su vaše najveće vrline?“ ili „Šta su vaše najveće mane?“ nisu ono što deluje da jesu. I zato se ne drže ovih klišea, već postavljaju smislenija pitanja. Mnogi uspešni menadžeri imaju svoje omiljeno pitanje čiji im odgovor otkriva sve što treba da znaju o kandidatu za posao.
Sajt Business Insider izdvaja nekoliko.

Ilon Mask (Elon Musk), Tesla; SpaceX: „Stojite na površini zemlje. Idete milju južno, milju zapadno i jednu milju severno. Završavate tačno tamo gde ste počeli. Gde se nalazite?“

Prema biografiji „Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future,“ ovaj direktor kompanija Tesla i SpaceX voli da kroz pitanja testira inteligenciju kandidata. Postoji više tačnih odgovora, a jedna od  njih je Severni pol.

Ričard Brenson (Richard Branson), Virgin: „Šta je ono što niste uspeli da stavite u svoj CV?“

Osnivač Virgin Groupe Richard Branson objašnjava u svojoj novoj knjizi: „The Virgin Way: Everything I Know About Leadership,“ da mu tradicionalni način intervju za posao nije baš omiljen. „Očigledno da je dobar CV važan, ali ako planirate da zapošljavate na osnovu onoga što su kandidati napisali, ne biste onda potrošili vreme na intervjue,“ piše Branson. Zato on voli da pita: „Šta je ono što niste uspeli da stavite u svoj CV?

Miranda Kalinowski, Facebook: „Tokom svog najboljeg dana na poslu – dana kada ste došli kući i pomislili da imate najbolji posao na svetu – šta ste tog dana radili?“

Miranda Kalinowski, Facebookova glavna menadžerka za regrutaciju kandidata, govorila je kako ova najpopularnija društvena mreža bira najveće talente. Ona, ustvari, pomoću ovog pitanja želi da vidi oko čega je kandidat zaista strastven, i da li se takvo interesovanje uklapa u ono što Facebook traži. Takođe, želi da vidi šta kandidata pokreće i da li se njegove vrednosti uklapaju u Facebookovu misiju: „da da ljudima moć da dele i čine svet otvorenijim i povezanijim.“

Laslo Bok (Laszlo Bock), Google: „Dajte mi primer kada ste rešili neki težak analitički problem“

Zanimljiva stvar kod pitanja o ponašanju na intervjuu za posao jeste da kada pitate nekog da govori o svom iskustvu, i udubite se, dobijate dve vrste informacija,“ rekao je Bock za The New York Times. „Jedna je da vidite kako zaista rade u stvarnim situacijama, a vredna „meta“ informacija koju dobijate o kandidatu jeste osećaj šta on/a smatra da je teško.

Stjuart Baterfild (Stewart Butterfield), Flickr; Slack: „Šta želite da budete kada porastete?“

Stewart Butterfield, osnivač mreže Flickr i izvršni direktor Slacka, voli da postavlja pitanje na koja smo odgovorali učiteljima i roditeljima kada smo bili mali.
Dobri odgovori su o onim oblastima u kojima žele da napreduju, stvari koje žele da nauče, stvari koje osećaju da nisu još postigli ali žele da postignu,“ rekao je za The New York Times. „Veoma kratak odgovor na ovo pitanje biće automatski loš.

Dženi Ming (Jenny Ming), Old Navy: „Pričajte nam o svojim neuspesima“

Dobar odgovor na ovo pitanje je važan jer znači da kandidata nije strah da preuzima rizike  i da prizna kada stvari nisu išle u dobro pravcu, kaže Jenny Ming, direktorka lanca odeće „Charlotte Russe“ i bivši izvršni direktor „Old Navy“.
Odgovor čak ne mora da ima veze sa poslom, to može da bude životna lekcija. Mislim da dosta govori. Šta su uradili posle toga?“ rekla je. „Kako su to prevazišli? Tražim nekog ko može da prizna kada nešto nije išlo.
Ljudi obično vole da govore o svojim uspesima, ali ne i ono u čemu se nisu baš najbolje pokazali.

Izvor: BIZLife

Foto: Beta

Piše: N.V.