Razmišljate o poslu na brodu? Evo koliko možete ZARADITI

brod_,more_pix
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Odlazak na brod je postao posao snova za dobar broj građana Srbije. Jedni veruju da je to odličan način za brzu zaradu, drugi u tome vidi jedini način da putuju ali i da zauvek ostanu u inostranstvu. Međutim, malo se priča o tome koliko se radi na brodovima, ali i koliko se stvarno može zaraditi.

Odgovor, bar za deo oko plate je isti kao i za većinu poslova u inostranstvu – zaradićete onoliko koliko ste spremni da radite. Za one koji potpišu prvi ugovor prosečna mesečna plata je od 1.000 do 1.200 dolara. Kako se napreduje, plata raste, a za prosečan ugovor koji traje šest meseci, moguće je zaraditi 7.000 evra. Količina zarađenog novca značajno se menja i u odnosu na to za koju poziciju aplicirate. Preporuka naših ljudi koji iza sebe imaju po nekoliko sezona na brodu jeste da tražite posao barmena, naročito ako ste na velikom brodu jer dok je hrana uračunata u cenu aranžmana piće se plaća i ostavlja mogućnost bakšiša, a negde i rada na procenat.

Zarada zavisi i od toga da li je angažman na prekookenaskom ili rečnom brodu. Prekookeanski uglavnom preko leta plove po Evropi da bi onda krenuli ka Karibima ili Meksiku. Poslodavci na njima zaposlenima nude ugovore na duži period a isplata je u dolarima. Na rečnim brodovima uglavnom se dobija fiksna plata, a bakšiš se deli među zaposlenima i najveću razliku pravi to za koju kompaniju radite – ako su gosti uglavnom iz Amerike onda možete računati na dobre napojnice, dok kako svedoče zaposleni na brodovima, Evropljani obično budu manje darežljivi. Zarada na rečnim brodovima jeste nešto manja, ali su uslovi za rad bolji i ugovori su na kraći period. Međutim, često je jedan od uslova poznavanje italijanskog ili nemačkog pored engleskog jezika.

Radni dan traje od 10 do 13 sati, i uglavnom se radi cele nedelje, bez slobodnog dana. Ovo je nešto što ne bi trebalo olako shvatiti. Dodatna obaveza ali i otežavajuća okolnost je to što je rad na brodu praćen brojnim obukama koje se obično održavaju kada se brod ukrca u neku luku, ali obilazak kopna je uglavnom rezervisan za turiste, dok zaposleni ostaju na brodu.

Inače, preporuka je da kada tražite angažman to obavezno bude preko neke lokalne i dobro proverene agencije. Sem avionske karte i vize ne bi trebalo da platite ništa više, nikakve dodatne tarife ili provizije. To znači da za prvo ukrcavanje na brod makimalno treba izdvojiti 1.000 evra.

Zanimljivo je i to da ukoliko prvi put počinjete da radite na nekom brodu i bukvalno krećete od nule bez obzira da li ste imali ranija iskustva sa istim poslovima. Za početnike su uvek rezervisane najniže pozicije, a onda sve zavisi od toga kako se pokažete.

– Uz dobru organizaciju sve se može postići. U nekim hotelima u Beogradu se isto toliko radi kao na brodu, ali novac i poštovanje koje tamo dobijaš ne može da se uporedi sa onim kod nas. Najgori deo je to što nemaš slobodan dan toliko meseci. Ali, prihvatiš to u svojoj glavi i nastaviš sa radom. Mislim da je taj psihički momenat znatno teži – kaže Ružica J. koja je posle tri šestomesečna ugovora uspela da zaradi da kupi sebi stan u Srbiji.

Slična iskustva ima i Vuk V. koji je čak sedam puta obnavljao ugovor sa velikim prekookeanskim kompanijama. I sada je na jednom brodu, plovi oko Japana. Kaže, opet bi se prijavio, ali bi pokušao da obezbedi bolji posao u startu. Sada, zbog iskustva na brodu ima menadžersku poziciju i znatno veću platu. Naravno, uz isto ono radno vreme od 10 sati dnevno.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay