Šta DOBAR POSLODAVAC može da vidi u rezimeu nakon samo 30 SEKUNDI

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Printscreen

Ovo pitanje pojavilo se na sajtu Quora:

Šta sve poslodavac vidi (i traži) kada samo baci pogled na CV? Odgovorio je Ambra Bendžamin (Ambra Benjamin) koji zapošljava senior softver inženjere. Prethodno je zapošljavao u drugim kompanijama, i to u oblasti finansija, prodaje, itd. Dakle, ono što ima kaže ne odnosi se samo na IT industriju, već na, skoro pa sve poslovne sektore.

Ovo je njegova priča:

“ Ono što prvo vidim jeste:

Najskoriji posao.

Pokušavam da shvatim kakav je trenutni status kandidata za posao, i zašto je uopšte zainteresovan za novu poziciju. Da li je na poslednjoj poziciji samo tri meseca? Onda nije baš najpametniji izbor da ga/je zaposlim. Najvažnije je da li najskorije iskustvo ima značaja za poziciju koja je otvorena.

Koliko prepoznajem/znam za kompaniju za koju je kandidat radio.

Neću da lažem, ja sam “kompanijski snob”.
Poslodavci uočavaju određene obrasce i trendove kod zaposlenih u istim kompanijama, i otprilike znamo kakav bi rezultat mogao da bude. Ako ne prepoznajem kompaniju, onda bi trebalo da se više udubim u rezime.

Ukupno iskustvo.

Da li postoji napredak u karijeri? Da li postoji porast odgovornosti? Da li zvanja imaju smisla?

Pretraga ključnih reči.

Da li kandidat ima iskustva koje tražim? Bilo je slučajeva kada sam pretraživao iskustvo kao ključnu reč kroz CV. Posebno kroz one koji su toliko dugački da ih je teško pratiti. Ako tražim iOS inženjere, jednostavno ukucam u pretragu rezimea ovu reč. Nakon toga se udubljujem u CV, ali za početak, ovo štedi dosta vremena.

(Velike) pauze.

Ako postoje velike pauze između radnih iskustava, onda bi trebalo da budu objašnjene. Pokrenuli ste svoj biznis ali vam nije uspelo, i nakon 3 ili 5 godina ste odustali? Impresivno i vredno poštovanja! Napišite to. Budite “kreativno iskreni” i imenujte period “pauziranja” kako bi to poslodavac znao…

Profili na društvenim mrežama.

Ako ostavite linkove do LinkedIn, Quora ili Twitter profila, uvek ću kliknuti. To mi je i omiljeni deo, nikad ne znate šta možete da dobijete.

Stvari na koje retko obraćam pažnju:

Obrazovanje.

Iako naravno pogledam koju je školu i/ili fakultet kandidat završio, za mene je iskustvo glavno, osim ako ste tek završili studije ili ste na završnoj godini. Moram da napomenem da ovo zavisi od kompanije do kompanije. Kod consulting kompanija, iskustvo je od velikog značaja. Uzeću za primer Fejsbuk (Facebook) koji, iako favorizuje kandidate – inženjere koji imaju diplomu, u velikoj meri zapošljava inženjere koji nisu završili koledž.

Fensi formati.

PDF je najbolji izbor. Ako ga suviše “kitite” i obraćate pažnju na detalje, moram da vas razočaram – poslodavci retko obraćaju pažnju na to. Bitna nam je preglednost, jasnost i konciznost.

Lični detalji.

Ovde želim da napomenem da se američke i evropske radne biografije razlikuju. U Americi ne navode lične detalje, kao što je bračni status, državljanstvo, a ne stavljaju ni sliku. To je zato što žele da izbegnu bilo koju vrstu diskriminacije. U Evropi je standard da se slika stavlja. Zato pazite, ako šaljete CV za posao u Americi, sklonite sve lične detalje kao i sliku.”

Izvor: BIZLife

Foto: Printscreen

Piše: N.V.