X

Posao

Stručnjak za zapošljavanje: “Ovo su 2 osnovna elementa najboljih motivacionih pisama”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Za mnoge, prava je muka da napišu motivaciono pismo, i lako se potceni njegova važnost. Ipak, oni koji zapošljavaju, osim CV-ja, vole da pročitaju kako razmišljate, zapažate i pišete, i šta vas motiviše. Zato treba da obratite pažnju na svaki detalj kada šaljete propratno pismo.

Džef Kauflin (Jeff Kauflin), autor sajta Forbs (Forbes.com), radio je kao HR i pomagao pri odabiru kandidata u jednoj marketinškoj, konsultanskoj kući. Pročitao je preko 1.000 motivacionih pisama, i sproveo preko stotinu intervjua za posao. Iz tog iskustva izvukao je dva ključna koraka za pisanje sjajnog propratnog pisma:

1. Nađite jedinstvenu karakteristiku kompanije (koja služi kao vaš razlog da se prijavite za posao).

Da biste saznali šta određenu kompaniju čini posebnom, najbolje je da popričate sa nekim iz te kompanije (a nije HR menadžer ili osoba koja vas zapošljava). Nekada se podaci nalaze na sajtu kompanije, ili možete sami da ih uočite, ali ćete prave informacije dobiti od zaposlenih. Kauflin preporučuje da se raspitate preko prijatelja, porodice, bivših kolega sa fakulteta i posla… Ako i to ne upali, potražite kompaniju preko LinkedIna, i sa desne strane (second-degree connections) pojaviće se osobe koje su njihovi zaposleni. Možete njih da kontaktirate i pitate ih za mišljenje (ako su raspoloženi). Ako vam ovaj način deluje napadan, Kauflin vas ohrabruje činjenicom da mnogi uživaju u tome da pomognu drugima i pričaju o sebi.

Ako nemate puno vremena, i ne možete da stignete da kontaktirate zaposlene, nekad su i informacije o kompaniji koje se pojavljuju na LinkedInu dovoljne.

Kada birate kvalitete firme, izbegavajte opšta mesta, kao što je „sredina koja podržava timski duh“, „podstiče kreativnost“ i sl. Izaberite jednu karakteristiku kompanije zbog koje ste istinski uzbuđeni što ćete raditi u njoj, i stavite sve to u prvih nekoliko rečenica propratnog pisma. Pokazaćete da ste uradili „domaći zadatak“, i da ste ozbiljno „zagrizli“ za posao.

Povezane vesti

2. Pokušajte da otkrijete sa kojim se problemima kompanija suočava i kako možete baš vi da pomognete.

Kako da identifikujete sa kojim problemima se kompanija suočava? Kauflin opet preporučuje da popričate sa nekim ko je zaposlen u toj kompaniji. Što više detalja dobijete o njihovim problemima, to bolje. Pazite samo kako govorite o osetljivim pitanjima.
U nedostatku osoba sa kojim biste razgovarali, najbolja strategija jeste da informacije potražite online (LinkedIn, sajt kompanije, Fejsbuk strana kompanije).

Ako se kompanija suočava sa oštrom konkurencijom, možda imate ideje kako da prodaju svoje proizvode. Ako kompanija posluje u industriji koja se brzo menja, možda vaše poznavanje novih tehnoloških alata može da im pomogne da se prilagode.

Kada objasnite kako možete da „dodate svoju vrednost“, stavite je u okvir svojih dostignuća. Najbolji način da ubedite kompaniju da baš vi možete da pomognete jeste da navedete primere – kako ste se pozabavili sličnim izazovima i iz toga izašli kao „pobednik“.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.