Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kada u 40. godini dobijete otkaz, a onda pokrenete svoj biznis

    Kada je 2011. godine nakon 18 godina rada kao projektant i glavni tehnolog elektro opreme u automobilskoj industriji, ostao bez posla, Vladimir Arnautović bio je u situaciji da mora da krene u akciju i napravi u svoj biznis. Imao je tada 40 godina. Upravo takve situacije u životu ne dozvoljavaju da se osvrćemo unazad, da tražimo opravdanja ili se prepustimo strahu od pogrešnih odluka. U takvim situacijama reagujemo instiktivno, proradi nagon za preživljavanjem i upravo tada dajemo svoj maksimum, kaže Vladimir, osnivač internet servisa Tender5.net.

    „Kada je prošao šok i kada sam shvatio da sam prepušten sebi i svojim odlukama o budućnosti, prvo što sam uradio bio je razgovor u krugu  porodice, gde sam definisao ciljeve i prioritete u narednom periodu. Najvažnije mi je bilo da me ne uhvati panika ili da se totalno obeshrabrim. Odlučio sam da ne skačem iz firme u firmu već da krenem u stvaranje nekog svog biznisa“.

    Vladimir kaže da je u to vreme bio pun ideja i da je smatrao da je poslednji rok da nešto svoje napravi. Imao je u planu pokretanje  proizvodnje ali za to je bio poteban veliki novac koji nije imao, tako da je odlučio da uloži u sebe i svoje obrazovanje.

    U novembru 2011. godine upisao je IT Akademiju, odsek PHP programiranje i to je bio pun pogodak.

    „ Naučio sam dosta, shvatio kako internet funkcioniše, upoznao kompetentne ljude i saznao kako izaći na internet tržište sa svojim proizvodom“, objašnjava on.

    Sledeće godine položio je diplomski ispit i odmah počeo sa planovima o izradi internet servisa Tender 5 a kada čovek nešto uporno traži i kada se stvarno angažuje oko neke ideje, putevi mu se otvaraju.

    „Tog leta razgovarao sam sa bratom koji živi u Francuskoj i koji je takođe želeo da napravi neki internet servis u Srbiji. Odlučili smo da pravimo servis koji klijentima nalazi majstore raznih delatnosti. Takvih servisa ima dosta na zapadu, iskoristili smo ideju i prilagodili je našem tržištu“, priča Vladimir.

    tender5U svom naumu uspeo je 2013. godine kada su osnovali Tender 5 i postavili sajt www.tender5.net koji je od septembra iste godine počeo da donosi prve rezultate.

    Vladimir kaže da su ljudi koji su učestvovali u izradi i postavljanju ovog sajta na zdrave osnove umesto novcem nagrađeni udelom u vlasništvu, svoj rad nisu naplatili sveć su postali suvlasnici u firmi.

    „To je veoma bitno jer dobijamo saradnike koji veruju u ideju, voljni su da dosta doprinesu razvoju firme i tim je maksimalno posvećen uspehu koji se ne meri samo novcem. Naravno imali smo i druge obaveze koje smo morali finansirati tako da nam je inicijalni trošak u prvoj godini poslovanja bio oko 8.000 evra“, kaže on.

    Vladimir kaže da je problema bilo ali ništa drugačijih od onih koje ima svaki preduzetnik i rešavali su se u hodu. On kaže da nikada nije bežao od problema već ukoliko nije bio u mogućnosti da nešto reši tražio je pomoć od stručnih ljudi, ne želeći da dopusti da problem naraste i postane kočnica ili prepreka za ceo projekat.

    I uvek je traženu pomoć dobio a na ovaj način je formirao svoju mrežu novih poznanika i saradnika, što je od velikog značaja za poslovanje.

    Tender5 internet servis spaja potrebe građana i izvođače građevinskih radova po sistemu nadmetanja (tendera) i to od majstorskih usluga vezanih za domaćinstvo, zanatskih usluga i popravki do grubih građevinskih radova. Koncepcija rada zasnovana je na formiranju baze podataka sa izvođačima radova koji imaju svoje prezentacije na servisu Tender5 i aktivnog pozivanja klijenata na korišćenje usluga servisa Tender 5.

    Vladimir smatra da uslovi poslovanja u zemlji nisu na zavidnom nivou i postoji dosta problema na terenu.

    „Kompletna industrija koju mi pokrivamo funkcioniše kao u 80-tim godinama prošlog veka, cene radova su nedefinisane i ’odokativne’, garancija na izvedene radove se teško dobija i samim tim ima dosta nepoverenja kada su usluge ovog tipa u pitanju. Sa druge strane, tržište je dobro reagovalo na naš proizvod a to nam govori da su naši korisnici željni onoga što će urediti poslovanje, definisati uloge klijenata i izvođača, omogućiti zdravu konkurenciju i nagraditi kvalitet. To nam govori da smo na pravom putu a to je uvođenje kompletne građevinske industrije u 21. vek  svet online poslovanja“, smatra on.

    U sistemu je registrovano oko 17 odsto postojećih građevinskih firmi u Srbiji a u zavisnosti od sezone i načina oglašavanja, dnevno ima od pet do 15 zahteva za izvođenjem radova.

    U pripremi je da u sistem uključe i proizvođači građevinskog materijala i opreme, kako bi se klijentima i izvođačima omogućila kupovina po diskontnim cenama.

    „Početkom oktobra 2016.  potpisali smo ugovor sa renomiranom austrijskom kompanijom BAUMIT o prodaji njihovih artikala u Srbiji, tako da se preko nas mogu kupiti njihovi proizvodi iz programa BAUMIT i KEMA po veoma povoljnim uslovima…Cilj za 2017. i 2018.  nam je pozicioniranje na prostorima jugoistočne Evrope i dalje širenje“, kaže Vladimir.

    Vera u sebe i poznavanje svojih mogućnosti omogućava da posao donese rezultate. Izgradite mrežu kvalitetnih poslovnih saradnika i partnera, tražite pomoć kada vam treba, pitajte ono što ne znate i trudite se da naučite ili angažujte nekoga ko je stručan u tome što vam nedostaje da bi posao bio uspešan, poručio je Vladimir.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE