Kako je Farel Vilijams izgradio milionsko carstvo (a nema veze sa muzikom)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Farel Vilijams (Pharell Williams) poseduje veoma posebnu veštinu: sposobnost da stvori hit pesme koje će nekako pronaći put do vašeg mozga, i zadržaće se tu neko vreme, bez obzira sviđa li vam se pesma ili ne. Setite se zarazne „Happy“ iz 2014. godine, najprodavanije pesme u toj godini. Njegova muzička karijera donela mu je 10 Gremija (Grammys).

Ali Vilijams je uspeo pored veštine pisanja „hitičnih“ pesama, da izgradi i carstvo uspešnog biznisa, piše sajt Inc.com. Njegove kompanije i partnerstva, koje se kreću od odeće preko medija i nakita, dovelo je do toga da se bogatstvo ovog umetnika procenjuje na preko 100 miliona dolara.

Muzika će uvek biti moja prva ljubav,“ rekao je Vilijams. „Ali lekcija koju sam naučio jeste da je život film a ja sam jedan od njegovih kreatora.“ Vilijams je 2005. godine lansirao brendove odeće sa njegovim potpisom „Billionaire Boys Club“ i „Ice Cream“. Ove kompanije „ulične“ mode zajedno su postigle cifru 25 miliona dolara godišnje od prodaje. „Billionaire Girls Club“, novi brend, osnovao je 8 godina kasnije, a mesta prodaje nalaze osim u Njujorku i u Londonu i u Tokiju.

Kako piše sajt Inc.com, pravljenje odeće nije kul dok ne počnete i da spašavate svet. Kao kreativni direktor „Bionic Yarn“, startap kompanije koja pretvara reciklirani materijal u odeću, Vilijams je 2014. pomogao lansiranje linije farmerki koja su napravljene, ni manje ni više, nego od plastike koja je odstranjena iz okeana. To ga je dalje dovelo do toga da postane jedan od suvlasnika brenda G-Star Raw, holandskog proizvođača teksasa.

farel-vilijams-prodavnica-printscr

Osim što poseduje nekoliko kompanija, Vilijams se udružio sa Adidasom da bi lansirao liniju patika i kreirao kolekciju majica za japansku kompaniju odeće „Uniqlo“. Dizajnirao je naočare i nakit za „Moncler“ i „Louis Vuitton“.

Sve je to škola za mene,“ kaže Vilijams o ovim profesionalnim saradnjama izvan muzičkog sveta. „Nisam išao na koledž. Ovo je moj koledž.

Nabrajanje se ovde ne prekida. Ovaj muzičar i preduzetnik osnovao je „I Am Other“, koji osim brenda odeće uključuje i medijski kanal. Na svom Jutjub kanalu, ova kompanija prikazuje seriju emisija posvećenih „misliocima, inovatorima i izgnanicima“ – mada je pitanje koliko neko može da bude izgnanik a da u međuvremenu skuplja Gremije. Vilijams ima i izdavačke kuće, a radi i kao producent.

U decembru, Vilijams je objavio partnerstvo sa kompanijom visokog profila: On je prvi kreativni direktor za „American Express’s Platinum Card“. U ovoj ulozi, pomagaće u stvaranju nagrada za one koji poseduju ove kartice, a pomagaće i u dizajnu.

Nekom magijom, Vilijams uspeva da pronađe vreme za svoju muziku. Šta ga motiviše?

Neko me je pitao još davno, šta me inspiriše,“ rekao je za Vulture 2013. godine, „i ja uvek kažem „ono što nedostaje“. To ne znači da će to biti najbolja stvar na svetu, to samo znači da će je ljudi osećati kao drugačiju. To je ono za šta se zaista zalažem.“

Pre nego što se Farel pojavio, izgleda da je mnogo toga nedostajalo.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.