Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su dve mame “iz očaja” stvorile isplativ biznis?

    Dve mame, Nataša Stojkić i Jelena Jerinić, upoznale su se u toku trudnoće vežbajući jogu. Na svet su donele dve bebe u dve nedelje, družile se i zajedno prolazile kroz razne faze roditeljstva.  Natašina ćerka Andrea nije volela vožnju kolicima i stalno je plakala. Mama je u trenucima očaja napravila maramu za nošenje bebe, za koju je čula od instruktorke joge. Dete je prestalo da place, a mama doživela renesansu. Ispostavilo se da je to dobra poslovna ideja. Doktorka pravnih nauka, Jelena i master elektrotehnike, Nataša pokrenule su proizvodnju marama tipa wrap u Srbiji sa kapitalom od 500 evra. Firmu “Dve mame” osnovale su 2010. godine kao ortačku trgovinsku radnju a danas posluju kao ogranak “Hug Bug” u okviru firme “MoonWalker Images“.

    „Naša inspiracija bila je želja da sa drugim roditeljima podelimo ono što je naše roditeljstvo učinilo lepšim i lakšim. Preduzetništvo, razvijanje biznisa i profita nisu bili motiv, već su došli kao posledica entuzijazma i vrednog višegodišnjeg rada na onome u šta čvrsto verujemo – da je nošenje dece produžetak trudnoće, da decu treba nositi, da bi mame i tate trebalo podržati da ostanu aktivni i brinu se i o sebi nakon što posatnu roditelji, jer jedino tako su dobri i sebi i detetu. Naš prvi, i do dana današnjeg, najprodavaniji proizvod, je upravo Hug Bug marama za nošenje beba koja omogućava razvijanje bliskosti između roditelja i dece i podržava aktivno roditeljstvo u skladu sa prirodom“, objašnjava Nataša.

    Početni kapital od 500 evra uložile su u materijal i šivenje marama. Sajt su radile same. Same su kreirale i održavale svoju Fejsbuk stranicu koja im je bila glavno sredstvo oglašavanja. Natašin suprug, po profesiji filmski montažer i fotograf, pomogao je u pravljenju uputstva za upotrebu marame, Jelena, kao pravnica, bavila se administrativnim i poreskim procedurama, a njen partner Aca, kao stručnjak za odnose sa javnošću, savetovao je u svom domenu. Svako je investirao svoja znanja i sebe lično.

    „Ulaganja nisu bila velika jer je lager najpre bio mali – počele smo sa četiri marame koje smo prodale po proizvodnoj ceni, bliskim prijateljima i poznanicima koji su roditelji malih beba. Kada su počele da pristužu reči hvale i oduševljenja, uložile smo u četiri boje materijala i imale oko 100 marama na stanju. Kako smo nas dve bile stalno zaposlene, a Hug Bug je bio poslić iz ljubavi i sa strane, znale smo da možemo da mu posvetimo ograničeno vreme. Zato nam je strategija bila da se naše poslovanje i komunikacija sa korisnicima odvija online, putem sajta. Naš sajt je na početku imao trivijalan shop gde su bile prikazane marame u svim bojama, popunjavanjem forme na sajtu se marama naručivala, dostavljala se putem kurirske službe i plaćala pouzećem. Danas imamo online shop  sa velikim izborom boja i mnoštvom drugih proizvoda namenjenih trudnicama, mamama i bebama. Omogućeno je plaćanje karticama online, tako da je, teoretski, danas naše tržište – svet“, kaže Nataša.

    Na početku rada najveća prepreka je bila nespavanje. Bilo je i teškoća sa kojima se, više manje, susreću svi preduzetnici – početnici u Srbiji. Jedan od primera je tzv. „firmarina“, odnosno taksa za isticanje imena firme koja ih je u prvoj godini poslovanja koštala tri puta više od godišnjeg profita. Pri tom, nisu imale prodajni prostor za prijem korisnika, već online shop i firmu registrovanu na određenoj adresi.

    Osnovni principi poslovanja za njih su odgovornost prema kupcima, kvalitet, poštenje i doslednost.

    „Odnos sa kljentima nam je izuzetno važan i tu smo postavile visoke kriterijume. Zahtevne smo i prema sebi i prema svojim saradnicima. Komunikacija sa klijentom mora da bude profesionalna, ljubazna, pravovremena, informativna, a opet i neposredna. S obzirom na to da pravimo proizvode namenjene bebama, puno pažnje i vremena smo uložile da korisnicima učinimo dostupnim detaljna uputstva za upotrebu marame, u vidu štampanog i pdf uputstva na sajtu, kao i putem foto i video uputstva. Pratimo preporuke lekara i relevantnih organizacija koje se bave nošenjem beba i u skladu sa tim redovno ažuriramo naša uputstva“.

    Kada je u pitanju kvalitet ni tu ne prave kompromise. Nedavno im se javila mama koja je maramu Hug Bug kupila kada je dobila prvo dete, a sada nosi i treću bebu u toj istoj marami. Prihvatanje reklamacija korisnika,  kada se propusti ipak dese, se podrazumeva.

    „Za ovih devet godina, koliko poslujemo, u dva navrata smo napravile previd. Jednom u odabiru materijala koji je na papiru imao isti sastav i svojstva kao i svaki koji smo do tada koristile za izradu marama, a drugom prilikom nismo pravovremeno uočile neke sitne, ali za nas važne greške u šivenju jedne ture marama. Čim smo to uočile, kontaktirale smo svakog kupca i ponudile zamenu proizvoda o našem trošku ili povraćaj novca. Naši korisnici su reagovali sa oduševljenjem na ovakav iskren, otvoren i proaktivan pristup“, kaže Nataša.

    Uslovni poslovanja na tržištu nisu sjajni jer platežna moć nije velika Za razliku od nekih drugih zemalja Evrope, gde su ovakve nosiljke daleko skuplje, i gde mame kupuju marame u više boja, ovde se, uglavnom, kupuje po jedna nosiljka koja se kasnije prenosi „sa kolena na koleno“.

     „Izazov sa kojima se danas susrećemo je kako da rastemo na održiv način, odnosno, kako da održimo i proširimo sistem, da redovno isplaćujemo plate saradnicima, a da budemo u mogućnosti da dalje ulažemo u proširenje poslovanja. Kako izaći na tržište van Srbije i zadržati konkurentnost? Sa troškovima dostave koji su mimimum 10 evra, kao i uvoznih ograničenja dažbina u, na primer, susednu Hrvatsku, naši proizvodi gube na konkuretnosti“.

    Stoga im u poslu najviše nedostaje podrška za izlazak na evropsko tržište. Planova za budućnost ima i kreću se u nekoliko pravaca.

    „Trenutno, u saradnji sa domaćim poznatim dizajnerom, radimo na promeni našeg vizuelnog identiteta, kao i sajta, sa namerom da se dodatno diferenciramo na tržištu. Uvešćemo nove proizvode, srodne marami, u saradnji sa mnogim kreativnim stručnjacima iz Srbije. Želimo da izađemo na tržište Evrope radeći online, a potencijalno bi sa nekoliko probranih proizvoda možda ušle i u neke od prodajnih lanaca opreme za roditelje i decu“.

    Dve mame poručuju onima koji nameravaju da krenu u privatan biznis da odaberu nešto u šta veruju celim srcem, iza čega stoje u potpunosti svojim ličnim vrednostima i uporno i vredno rade.

    „Isplatiće se! Usput tražite podršku od onih koji su tim putem već prošli, to može puno da znači. Naše iskustvo je da uspešni ljudi vole da podele svoje znanje i iskustvo i pomognu kad god ima prilike“.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE