Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su dve Novosađanke napravile posao sa tartufima

    Sanja Melkus i Violeta Ivković posao u kompanijama zamenile su svojim biznisom – pravljenjem proizvoda od tartufa. Trenutno su orijentisane ka izvozu u najvećoj meri, a nameravaju da stvore domaći brend koji će konzumirati i stanovnici Srbije.

    „Postalo je prilično naporno i napeto raditi za druge. Obe smo radile u kompanijama koje su nam svakog jutra zadavale grč u stomaku. To nije dobro, jer u tom grču ne vidite mnogo, samo obaveze i probleme. Odlučile smo da probamo da vidimo dalje. I tako je ta ideja postala opsesija. Pokušavale smo same i sa drugima, ali kao i sve dobre stvari i naše prijateljstvo, kasnije i posao, je naišlo spontano i baš kada treba“, priča Sanja.

    U njihovoj kući tartufi se koriste već osam godina, a pravile su svašta, kombinovale su i mešale ih sa raznim namirnicama.

    „Ukućani su često bili i najbolji kritičari, pa smo jela sa tartufima sveli na 15-tak oporobanih recepata. Kada smo imali višak tartufa morali smo ih sačuvati za kasnije, pa smo tako došle na ideju o poslu sa proizvodima od tartufa. Napravile smo par teglica najboljih ukusa i izašle u komšiluk – na noćni bazar na novosadskoj ribljoj pijaci. Iako nismo puno očekivale te večeri smo do 23 sata sve prodale. Bio je to vrtoglav momenat. Nekoliko dana kasnije. 2. novembra 2017., registrovale smo preduzetničku radnju ’Truff Truff’’. Tako smo krenule u preduzetničke vode“.

    Sanja kaže da od početka imaju veliku podršku porodice, prijatelja ali i članova novosadskog hora Hašira, na čijim probama su se i upoznale. Kada je u pitanju početno ulaganje, ona smatra da nije bilo malo.

    „Trebalo je kupiti sve, počev od sirovina, ambalaže, analiza, preko dizajna, štampe, kotizacija…I dalje je tako, ali ako imate dobar proizvod, novac vam neće biti prepreka. Sve se to namesti nekako“.

    Problema je bilo i kod njih, kao i kod drugih koji počinju neki posao.

    „Najviše vremena smo potrošile oko dobijanja prave recepture. Ne želimo da odstupamo od ideje da proizvodi budu zdravi i bez veštačkih materijala. Onakvi kakve spremate i jedete kod kuće. Tako spremljeni proizvodi od tartufa su jedinstveni na tržištu, jer se u celom svetu koristi veštačka aroma tartufa koja vešto imitira pravi miris. Mi to ne koristimo i često se srećemo sa ljudima kojima to treba objasniti. Priroda ne bi trebalo da se uništava veštačkim ukusima“, smatra Sanja.

    Žele da naprave brend od vojvođanskih tartufa i da pokažu da Srbija ima odličnu hranu i time treba da se ponosi.

    „U Srbiji malo ljudi zna i koristi tartufe – negde oko 10 odsto. Oni su jeli tartufe, mahom u Hrvatskoj, koriste ih u posebnim prilikama i vole time da se obraduju. Ostatak Srbije za tartufe zna preko medija, nisu ih videli ni probali. Znaju da je to njima skupo i nedostižno. Ali nije tako. Tartufi rastu kod nas. Ne uvozimo ih. Imamo nekoliko prestižnih potvrda o njihovom vrhunskom kvalitetu. Smatramo da za naše uslove nisu skupi. Nećete ih naći po istoj ceni kao kupus, ali ih nećete toliko ni pojesti. Njihova specifična aroma izdvaja ih kao izuzetno jak začin, tako da se koriste sasvim malo i ponekad“.

    Iako bi želele da je obrnuto, njihov biznis orijentisan je ka izvozu u najvećoj meri. Ipak, veruju da će uspeti da stvore brend na domaćem tržištu i približiti ga stanovnicima Srbije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Truff Truff

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE