Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lazar Džamić: Moramo da naučimo da moderno razmišljamo

    Moramo da naučimo da moderno razmišljamo, da se učimo da bolje sarađujemo sa drugima i da budemo sigurni da zaista imamo dobru ideju, a to je moguće samo ako smo vrhunski istražili oblast u kojoj želimo da poslujemo. Ovo je glavna poruka koju je preduzetnicima i onima koji to žele da postanu preneo Lazar Džamić, ekspert za digitalni marketing sa profesionalnim iskustvom sticanim u kompaniji Google, na 13. Business Cafeu u Beogradu, održanim u hotelu Falkensteiner.

    Tema Business Cafea ovoga puta bila je „Otići ili ostati“a gosti su, pored Džamića, bili preduzetnici koji su živeli i poslovali u inostranstvu ili rade na stranim tržištima: Jovana Lea Simić, vlasnica premium brenda „Little Blue Pot, džema sa začinskim biljem iz Srbije koji prodaje u srcu Njujorka i Nenad Blagojević, autor portala „Priče sa dušom“ i turistički vodič za francusko govorno područje.

    Istakavši da su okolnosti koje odlučuju da li će neko karijeru graditi u inostranstvu ili ostati u Srbiji potpuno posebne za svakoga i da se ne mogu davati generalne ocene, Džamić je, ipak, rekao da smatra da je „u civilizacijskom smislu dobro provesti neko vreme u inostranstvu jer svet nije ono što mi vidimo na internetu“.

    Danas u svim oblastima vlada oskudica sredstava i moderne kompanije su shvatile da moraju da budu inovativne sa znatno smanjenim sredstvima. Za nas je to stanje normalna pojava, mi smo naučili da se „snalazimo“ i mislim da je to naša prednost u odnosu na svet. Treba da institucionalizujemo tzv. snalaženje, mi se oduvek trudimo da budemo inovativni u oskudnim uslovima“, rekao je Džamić. Ipak, on je rekao i to da mi nismo razvili smisao za saradnju sa drugima, dok je u svetu normalno da preduzetnici ostvaruju kvalitetnu kolaboraciju sa dobrim partnerima i podsetio da primećuje da na našem prostoru postoji problem sa kreiranjem zaista dobrih poslovnih ideja.

    b-cafe

    Jovana Lea Simić, vlasnic brenda „Little Blue Pot“, s druge strane, kategorična je u stavu da od samog preduzetnika zavisi da li će uspeti ili ne i da na to ne utiče previše sredina u kojoj radi- „Ko želi da uspe ima priliku za to zato što on sebi stvara uslove za uspeh. Niko neće nešto uraditi za vas, vi to treba sami da uradite“, rekla je ona, poverivši publici kako je odlučila da da otkaz u korporaciji u kojoj je radila i otisne se u privatni biznis.

    Pre toga je, međutim, vrhunski istražila tržište premium hrane kojim je želela da se bavi, definisala nišu u kojoj će raditi, odlučila da svoj proizvod ponudi najpre svetskim centrima koji diktiraju trendove u ishrani, poput Menhetna i Bruklina, postepeno otkrivala šta je to što ovim centrima nedostaje i, kad je to pronašla, krenula u osvajanje pažnje tamošnjih kupaca.

    „Poslujem samo sa onima čiji način rada podržavam. Ne idem s proizvodom u velike lance ako se ne slažem sa poslovnom politikom tog velikog sistema. Ne prodajem tamo proizvode, radije idem u malu prodavnicu zdrave hrane koju je otvorila moja drugarica. Sarađujem sa mladim dizajnerima, mladim ljudima koji vode jednu štampariju, povezujemo se tako da svi znamo, ako ovaj proizvod uspe, uspećemo svi“, rekla je Jovana.

    Treći gost Business Cafea, pokretač portala „Priče sa dušom“, govorio je o svom iskustvu u radu sa turistima iz Francuske koji sve češće dolaze  u Srbiju kao i o tome na koji način pronalazi „priče sa dušom“ koje objavljuje. Istakao je da preduzetništvo, ipak, nije za svakoga i da oni koji razmišljaju o pokretanju svog posla treba da razmisle o tome da li je taj ritam života u skladu sa njihovim navikama i potrebama.

    Preduzetnici su dobili i korisne informacije od Branislave Simanić iz Privredne komore Srbije koja je pozvala sve preduzetnike da se, kad god imaju neki problem, obrate ovoj ustanovi, da su im vrata uvek otvorena, govorila o novim vidovim finansiranja kao i planovima za ustanovljavanje nove službe za zaštitu privrednika koja će im pomoći kad se susretnu sa nezakonitostima ili neregularnostima rada državnih organa. Dejan Blagojević iz Wiener Stadtische osiguranja istakao je značaj korišćenja osiguranja biznisa za male preduzetnike.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Zlatko Preskakulev

      Pocecu citatom iz preilozenog teksta :"Kategorična je u stavu da od samog preduzetnika zavisi da li će uspeti ili ne i da na to ne utiče previše sredina u kojoj radi- „Ko želi da uspe ima priliku za to zato što on sebi stvara uslove za uspeh!" jer je slikovit i objasnjava,ko,kao i zasto ima STAV bez sumnje KATEGORICAN!!! Ostalo ne vredi komentarisati jer je "bledo, praktikantska podvala,direktiva,dizajn svesti bez SAVESTI - "vrrrr tamo/vrrr amo" "sada ga ima /sutra mozda" KAM GI TRI EVE GI TRI/BEA TRI...., i tako u ZABAVU! HVALA Digitalnim genijima, koji me prosvetlise u MRAKU KOJI ONI KONTROLISU!! Da, Vi koji trosite tudje reci,,Vi koji smatrate razmisljanje trosenje vremena - stanite malo,sklonite se sa" EKRANA TASTINE" - da i drugi kazu ONO sto znate a sto necete da prizante i podrzite jer je "sve digitalno i gotovo- hahahahahahaha IMISLIM ZNACI POSTOJIM!!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE