Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mislile su da će im biti potrebne godine da počnu da zarađuju, ali…

    Poznaju se ceo život. Zoe Kida je pevačica benda Zemlja Gruva. Tijana Cvetković dizajnira i ručno oslikava odeću. Odlučile su da naprave zajednički “Atelje Petlja”. Od ideje do realizacije proteklo je manje od mesec dana. Mislile su da će im godine biti potrebne da počnu da zarađuju od svog posla. Srećom, takve procene ispostavile su se kao netačne.

    “Dogodilo se da smo obe imale želju da otvorimo prodavnicu sa odećom. Zoe (Ana Radonjić) je već dugo plivala u modnim vodama, budući da se kao pevačica Zemlje Gruva bavila osmišljavanjem scenske garderobe, pa je iz toga proizašla želja da napravi sopstveni brend ‘Žena dete’. Ja, sa druge strane, dugi niz godina imam sopstveni brend pod svojim imenom, Tijana Cvetković, koji je postao prepoznatljiv po tome što dizajniram i ručno oslikavam svu odeću, koju sam prodavala na raznim mestima u gradu. Uveliko se pojavila potreba za prodajnim mestom. Obzirom da se poznajemo čitav život, ideja da se udružimo u ovom poslu bila je sasvim logična. A sve je počelo na jednoj neoobaveznoj kafi, sasvim spontano”, priča Tijana.

    Atelje Petlja nastao je u februaru 2016. godine. Prvo su pronašle lokal, ili je možda, lokal je pronašao njih. Od ideje do realizacije prošlo je nepunih mesec dana koliko im je trebalo da preurede prostor. Najveći deo posla uradile su potpuno same. U uređenje enterijera uložile su svu svoju kreativnu energiju i ideje koje se su se savršeno preklapale. Takoreći, bez ikakvog budžeta došle su do jedinstvnog ambijenta.

    “Registrovani smo kao preduzetnička radnja. Objedini smo različita polja kreativnog stvaralaštva. Petlja je zamišljena kao koncept radnja, koja promoviše isključivo domaći dizajn, najvećim delom unikatan. Kada su nas razni ljudi pitali sa koliko novca raspolažemo, kao početnim kapitalom, niko nije verovao da je moguće to što smo naumile, kada bi čuli odgovor. To znači da smo raspolagale sa zaista skromnim sredstvima ali sa ogromnim entuzijazmom i neiscprnom stvaralačkom energijom. Procena je bila da će nam biti potrebno nekoliko godina da bi počele da zaista zarađujemo od ovog posla, što se ispostavilo kao potpuno netačno”.

    Svi problemi koji su se pojavljivali s vremena na vrema rešavale su u hodu. Tijana kaže da ozbiljnijih problema, na sreću, nije bilo.

    “U eri potrošačkog mentaliteta i sveprisutne otuđenosti, negujemo prisan, takoreći prijateljski odnos prema svojim kupcima. Ideja nam je da se ljudi, kada dođu u Petlju, osete prijatno, da im se ukaže pažnja i posveti vreme. To za podsledicu ima da Petlja privlači ljude sličnog senzibiliteta”.

    Prema njihovom iskustvu, kaže Tijana, ne postoje neke naročite olakšice za ljude koji tek počinju da se bave preduzetništvom. U osnovi si prepušten sam sebi i ličnom osećaju. Neophodno je da učiš u hodu i da nekako krčiš svoj put, posebno kada je u pitanju ova, ne toliko komercijalna, sfera spoja umetnosti i biznisa. Polje delovanja podrazumeva da se pokriva više oblasti, od dizajna, preko izrade, administracije, prodaje, marketinga, PR-a, promocije na društvenim mrežama, menadžmenta kao i neprekidnog usavršavanja.

    “Izazova je naravno dosta. Trebalo bi držati korak sa inovacijama koje se dešavaju na dnevnom niovu, kako u tekstiloj i modnoj industriji, tako i na polju marketinga. Veliki izazov je biti i ostati konkurentan na tržištu koje je ogromno, i u dizajnerskom i u ekonomskom smislu. Ipak, najveći izazov od svih je biti svakodnevno spreman na činjenicu da nema nikakvih garancija, da će naići period kada će prodaja ići loše nezavisno od uloženog truda”, kaže Tijana.

    U poslu im najviše nedostaje ekonomska podrška i poreske olakšice uz koje bi značajno unapredile poslovanje. Nedostaje im i vreme da urade sve što su zamislile,  jer najveći deo posla rade same, iako bi bilo realno da već imaju nekoliko zaposlenih.

    “Naši poslovni planovi podrazumevaju rad na razvijanju zajedničkog brenda ‘Petlja’ a istovremeno i razvijanje naših pojedinačnih brendova. Zatim, veća prepoznatljivost na modnoj sceni, više ulaganja u samu radnju i promociju, angažovanje zaposlenih i stvaranje funkcionalnog kreativnog Petlja tima”.

    Tijana kađe da su obe nezavisne te je maksima “Sam svoj gazda” za njih bila imperativ.

    “Svako ko je hrabar, ko ima petlju da uloži veliku energiju, trud, rad i veru u ono što voli i što ga ispunjava trebalo bi da se osmeli i pokuša da svoje snove pretvori u realnost. Dosta toga zavisi samo od nas, što je istovremeno motivacija ali i velika odgovornost. Svako ko se upusti u ovakvu avanturu mora da bude svestan da u životu ne postoji siguran posao, ni sigurnost generalno, i da bude ok sa tim. Da bude ok sa tim da skoči, a da uči da leti usput, jer uvek će biti još toga da se nauči. Nikada nisi potpuno spreman. Posao čini trećinu našeg života pa je zaista neophodno da ga volimo i da u njemu uživamo”, smatra Tijana.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Atelje Petlja/ Jelena Jovanov

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE