„Modlica“ pobedila na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija

JA_ucenicke
PinterestFacebookTwitterShare

Učenička kompanija „Modlica” iz Geodetske tehničke škole osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija sa teritorije Beograda i Smedereva održanom u Beogradu u četvrtak. Ovi srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave proizvodnjom i prodajom modlica za kolače.

„Kada smo došle na ideju da osnujemo učeničku kompaniju koja će se baviti proizvodnjom modlica, prvo smo ideju saopštile našim mamama, bakama i njihovim prijateljicama. Njihovo mišljenje, ideje, sugestije i saveti poslužili su nam da kreiramo prve proizvode a onda da ih unapredimo. Naša vizija je da za pet godina registrujemo malo preduzeće za proizvodnju modlica”, kažu učenice iz prvoplasirane učeničke kompanije.

Drugo mesto pripalo je kompaniji „Slanna” koju čine učenici Prve beogradske gimnazije koji sami prave i prodaju burek sa slaninom od mangulice. Učenička kompanija „InExperta” iz Ekonomske škole „Đuka Dinić” osvojila je treće mesto sa pružanjem usluge besplatnih onlajn kurseva na univerzitetskom nivou putem internet portala.  Pored ovih kompanija, na nacionalno finale plasirale su se i kompanija „Tebra” Sportske gimnazije sa moderno dizajniranom odećom, kao i „SmartWood” koju čine učenici Farmaceutsko-fizioterapeutske škole koji se bave proizvodnjom i prodajom društvene igre nalik bilijaru čijim igranjem se razvijaju motoričke sposobnosti.

JA_ucenicke1

Zajedno sa pobednicima ostala tri regionalna takmičenja (jugozapadna i centralna Srbija, Vojvodina i jugoistočna Srbija), ovi učenici će se u Beogradu u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Briselu.

Učenička kompanija je jedan od najpoznatijih programa Dostignuća mladih koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije. Program Učenička kompanija deo je projekta „Godina preduzetništva” koji sprovodi Vlada Republike Srbije.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku Ministarstva privrede, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kompanije TeleGroup i Mercator centra.

JA_ucenicke2

Izvor: BIZLife