Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nije očekivala uspeh preko noći ali ni teškoće na koje je naišla u biznisu

    Ona stvara unikatne odevne kreacije izrađene u ograničenim količinama. Mlada, školovana dizajnerka iz Vrnjačke Banje Nataša Đorđević silom prilika započela je privatni biznis. Svi u kući su ostali bez posla pa ona je odlučila da od posla koji voli i za koji se školovala stvori porodičan biznis. Još uvek je na početku i upornošću i radom pokušava da savlada prepreke.

    Diplomirala je modni dizajn na Visokoj tehnološko umetničkoj strukovnoj školi u Leskovcu a kasnije i specijalizirala na smeru “digitalni modni dizajn”. Učestvovala je na modnim revijama u Leskovcu, Nišu, Kraljevu, zauzimala polufinalna mesta na Beogradskoj nedelji mode 2012. i Serbian Fashion Week-ovom takmičenju za mlade dizajnere 2016. godine. Nekoliko puta je izlagala na niškom Fashion Corner-u i Bizzare Bazzare u Beogradu.

    “Volela bih da mogu da kažem da privatan posao nisam započela zato što sam morala. Posle završenog fakulteta otišla sam na nekoliko adresa u potrazi za poslom ali sve se završavalo zbunjenim pogledima poslodavaca koji poistovećuju pojmove ‘dizajner’ i ‘šnajder’.  S obzirom na to da su svi moji ukućani ostali bez posla i da su izgledi da će se zaposliti bili jako mali, moja zamisao je bila da stvorim porodični biznis od kog će moja porodica moći pristojno da živi, a ja da radim posao koji volim i za koji sam se školovala. Naravno, nisam očekivala da ću uspeti preko noći, ali nisam zamišljala ni da će biti ovako komplikovano i sporo”, iskrena je Nataša.

    naca_tacka3Počela je da šije od malena gledajući kako to radi njena majka, kojoj je to prvi bio hobi a kasnije i dodatni izvor prihoda. Sve je počelo od haljinica za lutke, u srednjoj školi su se šile torbe a kasnije garderoba. Nataša je nosila stvari koje je šila, stalno je dobijala pozitivne komentare a vremenom i poneku porudžbinu. Nakon završene srednje škole bila je sigurna da je modni dizajn jedino čime želi da se bavi u životu.

    “Tokom studiranja mnogo mi je značilo to što umem sama da šijem, jer dizajner koji ume da šije može i da eksperimetiše a samim tim i da napreduje. Potpuno sam sama dizajnirala i realizovala svoj diplomski rad – 10 haljinica u stilu šezdesetih –  u patchwork tehnici. Iste godine prijavila sam diplomsku kolekciju na jedan konkurs i došla do polufinala. Ispostavilo se da će me diplomske haljinice pratiti kroz sve ove godine i da ću po ovom modelu biti prepoznatliva. U pauzi između diplomiranja i upisivanja specijalističkih studija odradila sam par kolekcija ogrlica od tekstila i vunice i rešila da svoj dizajn učinim dostupnim na internetu. Tada je zajedno sa Facebook stranicom nastao i moj ‘naca’ brend 2013. godine”.

    Firmu “Naca tačka” zvanično je osnovala pre godinu dana. U isto vreme otvorila je i istoimeni prodajni objekat u kom su izložene njene kreacije.

    Šivaće mašine su kupovali godinama unazad a Nataša je konkurisala i za bespovratana sredstva za samozapošljavanje, tako da je uspela da iskoristi i državne subvencije. Ona kaže da je za početak posla kojim se bavi potrebno dosta novca i da su njena ulaganja do sada bila skromna i minimalna. To je, prema njenom mišljenju, i glavni razlog što je njen put ka napretku sporiji nego što bi mogao da bude. I dalje šije sve sama jer nije u situaciji da adekvatno plati radnike. Zbog toga često nije u mogućnosti da postigne sve što je zamislila i da ispoštuje rokove koje je postavila.

    naca_tacka2

    “Na početku mi je bilo teško da nađem nekoga ko će umeti da me posavetuje oko nekih nedoumica vezanih za šifru delatnosti, šta se sme, šta se ne sme, a šta se mora. Uglavnom, bilo je situacija kada su mi takve stvari uništavale entuzijazam, kreativnost i ideje. Takođe, bila sam razočarana što veoma mali broj kolega iz branše želi da pomogne, posavetuje i podeli svoj iskustva sa nekim ko je na početku”, kaže ona.

    Kada su u pitanju principi poslovanja Nataša objašnjava da su njene kreacije unikatne i izrađene u ograničenim serijama. U pitanju su jednostavni modeli u svedenoj ili pufnastoj formi. Često koristi prirodne materijale, kombinuje jarke boje i ručno ušiva perlice. Akcenat stavlja na udobnost, svakodnevnu nosivost i beg od uniformisanosti. Postoji nekoliko ekskluzivnih, revijskim modela neobične forme, čiji nastanak posmatra kao uspeli eksperiment. Kada šije stvari prema nečijoj želji i meri najbitnije je da osoba za koju šije bude zadovljna krajnjim rezultatom.

    “Kada radite nešto drugačije što iskače iz okvira uniformisanih stvari kojima je tržište preplavljeno, ne možete ni očekivati ne znam ni ja kakvu zaradu. Nije da ja ne umem da radim i komercijalnije stvari koje bi mi omogućile veću zaradu, ali to više ne bi bilo ono što ja volim da radim i od čega mogu da napredujem. Zadovoljstvo je stvarati ono što se vama lično dopada i na šta možete biti ponosni”.

    Nataša smatra da se u Srbiji još uvek nedovoljno ceni koncept unikata i kupovine dizajnerskih modela. Tržni centri su navikli ljude na sezonska sniženja pa to sada očekuju svuda a neretki su i pokušaji cenkanja.

    naca_tacka1“U poslu mi najviše nedostaju šnajderi jer da ih imam mogla bih više da se posvetim procesu dizajniranja. Ali, ne želim da uzimam radnike dok ne mogu da ih platim onako kako to dolikuje. Takođe, još uvek nisam u potpunosti ušla u fazon preduzetništva jer ima još puno caka koje treba da otkrijem”, smatra ona.

    U budućnosti planira da pronađe način da se njeni modeli prodaju u Concept store radnjama širom Srbije, da se više angažuje oko internet prodaje i da se bar jednom godišnje pojavi na nekoj modnoj reviji.

    “Mislim da je najvažnije ostati veran svom stilu i ne utapati se u masu samo zarad profita. Jer kada radimo ono što zaista volimo i u šta verujemo, sve je mnogo lakše”, poručila je Nataša.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Komentari

    • Lela

      Lela: Osvezenje za oči! Iskreno verujem da ce talentovana mlada žena uspeti da se ostvari i kao slobodan umetnik! Imate našu PUNU podršku! Nadam se da ćemo i nadalje u BIZLife moći pratiti vaše prodajne izlozbe, uspehe i priznanja! Hrabro napred!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE