Nisu imale biznis plan ni početni kapital ali strast prema poslu jesu

Sabi-1
PinterestFacebookTwitterShare

Dve sestre, Jelena i Jasna Hajduković pre tri godine odlučile su da naprave svoj kozmetički brend. Jasna se u to vreme porodila, a firma za koju je radila zatvorila je predstavništvo u Beogradu. Ona se bavi dizajnom i marketingom. Jelena je medicinski radnik, kozmetičar. Prirodno je bilo da se udruže. “Mućkanje” kremica do tada je bio njihov hobi a onda je postao biznis. Prvo su otvorile svoj salon lepote a zatim stvorile “Sabi Handmade” – kozmetiku na bazi neprerađenog bilja i nerafinisanih biljnih ulja.

“Po struci sam medicinski radnik u oblasti aromakozmetike i fitoterapije. Prirodno je da sam ja ta koja smišlja i usavršava recepture i na kraju pravi  proizvod. Jasna ima puno iskustva u marketinškom i dizajnerskom sektoru, pa je, bez mnogo premišljanja, njoj pripalo dizajniranje naše kolekcije – od ambalaže do etiketa”, priča Jelena.

Pre tri godine odlučile su da svoje preparate pretvore u brend. Firma “Jelena Hajduković PR Sabi Handmade” osnovana je u januaru 2015. godine.

sabi2

“Do tada, mućkanje kremica, eksperimetisanje sa hladno-ceđenim uljima, eteričnim uljima i raznim recepturama bio je samo hobi. Preparate smo pravile za sebe i svoje najbliže. Nakon što su prijatelji počeli da naručuju naše preparate i da nas nagovaraju da se proširimo, počele smo ozbiljno da razmišljamo u tom smeru. Nismo imale plan u početku, sve je išlo polako. Menjale smo izgled kolekcije, unapređivale ambalažu, pratile povratne informacije. I sada se slatko nasmejemo kada se setimo nekih početničkih izbora etiketa za koje smo tada mislile da su pun pogodak. Jedino što se nikada nije menjalo je kvalitet proizvoda i sirovina koje koristimo u našim proizvodima”, kaže Jelena.

Volele su prirodu i kozmetiku napravljenu na bazi prirodnih sastojaka. Problem su bile visoke cene takvih proizvoda na našem tržištu.  Ono što je, s sa druge strane, bilo dobro je činjenica da ta vrsta kozmetike može na rafovima da čeka na kupca godinama a da se ne pokvari.

“Sabi Handmade kozmetika je proistekla iz ljubavi prema prirodnom i jednostavnom pristupu nezi kože. U svom salonu lepote radile smo konvencionalne tretmane lica i tela. Koristeći ekskluzivne i skupe proizvode videle smo rezultate ali smo osetile da nešto nedostaje …..jednostavnost! Nega lica i tela ne bi trebalo da oduzima ni previše vremena ni previše novca. Želja da se stvori nešto od neprerađenog bilja i čistih hladno ceđenih biljnih ulja, koje nam je priroda podarila, pretvorila se u posao”.

Nisu imale biznis plan ni početni kapital. Sve se odvijalo polako i spontano. Za svaku novu ideju ili poduhvat izdvajale su novac iz sopstvenog budžeta, u hodu.

“Postojale su dve vrste prepreka. S jedne strane bile su to previsoke  dažbine koje nameće država i nedostatak podrške u vidu poreskih olakšica za preduzetnike, a sa s druge mala platežna moć kupaca . Bilo je potrebno pronaći adekvatnog snabdevača sirovina u čiji ste kvalitet sigurni kao i amalaže koje se uklapaju u imidž brenda”.

Jelena kaže da je prvi princip njihovog poslovanja kvalitet bez kompromisa. Vrlo je važna i komunikacija sa kupcima.

“Birati proizvode za negu kože nije jednostavan poduhvat za većinu ljudi koji nisu upoznati sa prirodnom kozemtikom. Prioritet nam je uvek da budemo dostupni i odgovorimo na sva pitanja, dajemo sugestije i preporuke za adekvatnu nego. Jako je bitan i odnos sa poslovnim partnerima, kako snabdevačima tako i prodajnim mestima. Za sada smo imale sreću da poslujemo sa izuzetno korektnim i profesionalnim ljudima”, kaže Jelena.

Uslovi na tržištu, prema njenom mišljenju, za male proizvođae nisu najpovoljniji. Veći prodajni objekti imaju nepovoljne komisione provizije. Naplaćuje se samo prisustvo kao pozicioniranje na prodajnom prostoru. Da biste se u to ukopili morate u startu imati visoke cene koje se ne uklapaju u platežnu moć kupaca, objašnjava ona.

“Najveći izazov sa kojim se susrećemo je pronalaženje adekvatne ambalaže u domaćoj proizvodnji, koja se uklapa u našu viziju brenda a koja se razlikuje od postojećih brendova na tržištu. Dodatni problem je što nakon višemesečne saradnje proizvođač ambalaže prestane da proizvodi određenu seriju i budemo prinuđeni da menjamo proizvođača ili sam izgled i dizajn proizvoda”.

U poslu im najviše nedostaje slobodnog vremena za kreativnost . U budućnosti imaju cilj da svoje proizvode pasiraju u maloprodajnim objektima širom Srbije a ne samo u Beogradu i Novom Sadu.

Sve koji kreću njihovim stopama na neutabanu stazu privatnog biznisa, sestre Hajduković bi savetovale da ne žure već idu korak po korak.

“Bitno je imati ideju i strast prema toj ideji. To je prvi korak.  Raspolagati svojim vremenom i izražavati svoju kreativnost radeći ono što volite  je neprocenjivo”.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir