Od pitanja „Kako da budem prvi na Guglu“ napravio je biznis

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: promo

Podigao je kredit sa idejom da mu neko drugi napravi sajt i pozicionira ga na Gugulu. Ali, pola novca je potrošio pa je mnogo toga morao da uradi sam. Slavko Pejović veruje da je dobro što je „spiskao“ te pare jer ne bi naučio ono što danas zna – da vas dovede na prvu stranicu Gugla. Mnogi misle da osnovač i direktor komapnije  „WBS“  ima „vezu“ u Guglu  jer je misterija kako to uspeva da uradi i odakle mu znanja, umeća i resursa. Ovo je priča o firmi „Web Business Solutions“, koja se bavi optimizacijom sajtova, veb-šopova, kao i ostlaim poslovima  marketinga na internetu.

„Radio sam u jednoj državnoj firmi odgovran posao i bio sam dobro plaćen za nekog ko je tek počeo da radi. Međutim, nešto mi nije dalo mira, nisam bio potpuno zadovoljan i nisam video sebe u tom kancelarijskom poslu od devet do pet. Paralelno sa tim poslom, držao sam časove matematike i organizovao rafting ture, preko interneta. Tako mi je pala na pamet ideja da bih mrežu mogao da iskoristim za unapređenje svog poslovanja ili da dođem do nekog posla u kome bih se pronašao. Tada ništa nisam znao o internetu, ali bilo mi je jasno da daje mogućnosti i da bi mogao da se iskoristi za biznis“, kaže Slavko.

Osmislio je sajt „Enterijer stana“. Imao je ideju da mu neko drugi napravi sajt i pozicionira ga na Guglu a on bi usluge prodavao klijentima. Pre desetak godina podigao je kredit od 3.000 evra – pola uložio u izradu sajta a pola potrošio. Gledano iz današnje perspektive, bilo je dobro što je pola tog novca potrošio jer nikada ne bi naučio ono što sada zna.

„ Sajt i optimizacija su bili dobro urađeni ali da bi taj sajt bio na vrhu pretraživača, bio je potreban dodatni rad a ja ništa o tome nisam znao. S obzirom da sam drugi deo novca potrošio, više nisam imao sredstava da plaćam nekog da mi pozicionira sajt i krenuo sam da učim o tome. Preko dana sam radio u državnoj firmi, popodne radio nešto na tom sajtu a noću učio SEO i unapređivao Fejsbuk stranicu ’Enterijer stana’ koja sada ima oko 330.000 članova“.

„U početku, kada sam otvorio svoju firmu, sav prihod je odlazio na poreze. Kako je rastao broj klijenata, tako je rastao i tim, i prerasli smo u DOO firmu. Izazovi sa kojima smo se susretali pre desetak godina slični su i sada. Klijentima je trebalo objasniti šta je SEO. Sada je optimizacija popularnija, ali je i daje potrebno objasniti ceo proces, jer to nije nešto opipljivo, a rezultati ne dolaze preko noći. Sa druge strane, trebalo je raditi i na edukaciji saradnika i zaposlenih. Da sam na dobrom putu shvatio sam onog trenutka kada sam počeo da radim SEO za klijente firme koja je radila optimizaciju na mom prvom sajtu. To je bio prelomni trenutak kada sam shvatio koliko sam naučio“, priča Slavko.

Osnovni principi poslovanja kojima se rukovodi u poslu vezani su za dobar odnos sa klijentom. Odnosi se grada komunikacijom uz razumevanja, poštovanje dogovora, uvažavanje, slušanje ideja i potreba, nalaženje rešenja.

„Na tome smo izgradili firmu. Sa klijentima imamo ljudsku saradnju, sagledamo njihove pobleme, trudimo se da unapredimo njihovo poslovanje. To ne znači da im prodamo našu najprofitabilniju uslugu, nego sagledamo širu sliku i pomognemo im da stugnu do boljih rezultata. To dalje dovodi do našeg rasta poslovanja, klijenti prepoznaju kvalitet i preporučuju nas svojim saradnicima i partnerima. Pored toga, najveća snaga moje firme su ljudi. Zaposlene biram po tome kakvi su ljudi. Svi su voljni da uče i konstantno se unapređuju. Čak i da ne radimo ovaj posao, siguran sam da bih sutradan sa ovom ekipom mogao da radim i nešto sasvim drugo“.

SEO nekad i sad – Slavko smatra da je raditi optimizaciju danas znatno zahtevnije.

„Ono šti mi sada radimo je najskuplji ali i najpouzdaniji i najpravilniji način za pozicioniranje sajtova. Najskuplji za nas ali i za klijenta – sajt mora da bude urađen po određenim pravilima, mora da postoji dobar sadržaj, brine se o društvenim mrežama, ali i linkovima koji upućuju na klijenta. Pravi SEO, kakav se sad radi, deo je kompletne contnet i internet marketing strategije. Sastoji se od tehničkih stvari koje treba zadovoljiti na sajtu u skladu sa smernicama Gugla, kao i od toga da bude sadržajan, kvalitetan, drugačiji, relevantan. Najveće zablude su da se sajt može brzo, lako i jeftino optimizovati. Ko god vam kaže da može jeftino, sigurno je posledica lošeg kvaliteta tekstova ili linkova.  Optimizacija sajta koja vodi ka unapređenju poslovanja radi se uporno, strpljivo i po pravilima Gugla“, objašnjava on.

Najlepši deo njegove preduzetničke priče je što radi sa ljudima koje je sam izabrao i što ima vremena da se posveti porodici.

„Trenutno radimo sa 80-100 različitih firmi. Te firme vode različiti ljudi, od vlasnika malih i srednjih preduzeća, do velikih kompanija i menadžera. Kroz razgovore sa njima, kroz iskustva i znanja, obogaćujem se i duhovono i poslovno“.

Najčešća pitanja koja mu klijenti postavljaju na prvom sastanku su raznolika, često duhovita.

„ U zanimljivija spadaju ’Da li imam nekog u Guglu?’, ’Ko mi je reko te tajne?’, a ima i klijenata koji pitaju kako da budu tačno ispred nekog. Nije im bitno koji su po redu, već samo da budu ispred tog nekog. Postoje i oni koji pitaju – da li dajem garanciju rezultata, na šta kažem – ne. Ozbiljna firma koja se bavi optimizacijom ne može da daje garanciju, jer Gugl nije moj ni vaš. Mi se prilagođavamo Guglu. Garancija su naše reference i portofolio, kao i stotinak aktuelnih kompanija“.

Na pitanje od milion dolara:“Kako se naći na prvoj stranici Gugla?“, Slavko odgovara kompleksno a i nije za očekivati da „kuvar odaje tajni sastojak svog recepta“.

„SEO je sveobuhvatan, složen proces, i sada je deo integrisanog internet marketing nastupa. Zbog toga treba raditi pametno i koordinirano – to je put za prvu stranu Gugla. Iz ovog je jasno da jedan čovek sam ne može da uradi sve to, već tim koji poseduje različite spektre znanja, veština, iskustva i resursa“, zaključuje on.

Tanja Njegomir

Izvor: BIZLife

Foto: promo