Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Odrasla u Salcburgu, studirala u Milanu, a biznis pokrenula u Žagubici

    Mlada dizajnerka Milica Bainović odrasla je u Salcburgu. Modu je studirala u Milanu ali se vratila u zemlju svojih predaka i u Žagubici započela svoj biznis. Okupila je žene koje znaju da pletu i rade ručne radove i danas one zajedno stvaraju kolekcije sa motivima Homolja. Modne piste svetskih prestonica postale su njena stvarnost. Svoje modele prodaje po čitavom svetu, a najviše u Evropi i Americi.

    „Oduvek sam volela da pletem. Obožavam modu. Završila sam srednju ekonomsku školu, ali sam studirala i završila modni dizajn. Diplomirala sam u Italiji, u Milanu, međutim, privlačilo me je da se vratim u svoju zemlju i probam ovde da radim. Nikada nisam živela u Srbiji, odrasla sam u inostranstvu, ali prepoznala sam potencijal i činjenicu da bi ovaj posao mogao da funkcionište“.

    Milica kaže da je shvatila da u našoj zemlji postoji ogroman potencijal za ovu vrstu posla jer žene u Homolju vole i umeju da pletu.

    „Tako je stvorena ideja da se povežemo i radimo zajedno. Napravili smo svoju poslovnu platfornu, a brend nazvali „Vunena“. Ideja je bila da ime brenda bude jednostavno i na srpskom jeziku. Da bude nešto naše, prepoznatljivo i autentično“.

    Udruženje je osnovala 2016. godine, ali je već kao studentikinja konkurisala na raznim konkursima za mlade dizajnere.

    „Učestvovala sam na Fashion Selection, imala revije, a uporedo smo već počele da pletemo po kućama. Negde u to vreme videla sam da ovaj posao ima smisla i da može da se razvija i širi. U početku sam radila za neke druge kompanije, kako bih stekla iskustvo. Ranije smo uglavnom radili poslove dorade za jednu modnu kuću iz Berlina. Sada smo u situaciji da uložimo u naš repromaterijal, da ispletemo svoju kolekciju i plasiramo je na inostrano tržište“,.

    Ona kaže da su svoju kolekciju izložili i predstavili ove godine na sajmu mode u Milanu te da je interesovanje bilo veliko.

    „Na sajmu smo sklopili nove kontakte i dogovorili nove porudžbine, koje će se raditi uskoro za jednu nemačku kompaniju. Upoznali smo ljude iz modnog biznisa od Amerike do Indije i to je bilo veliko iskustvo. Dogovorili smo neke doradne poslove, ali i plasman naše kolekcije. U svetu je su trenutno ručni radovi vrlo popularni i dobar je trenutak za razvoj ovog posla“.

    Kod Milice trenutno radi 20 žena i svaka je plaćena po učinku.

    „Koliko će uraditi svaka žena njena je dobra volja. Meni je samo bitno da mi kaže koliko može da isporuči u određenom roku. Tako se i plaća, po komadu. Žene pletu kod kuće i zato je nemoguće odrediti cenu radnog sata, pa smo odlučili da plaćamo po učinku“, objašnjava ona.

    Na početku posla pomoć je dobila od Opštine Žagubica u vidu sredstava koja su iskoristili da ispletu prvu kolekciju.

    „Dalje je sve išlo preko interneta. Sredstva koja smo dobili od UniCredit banke iskoristili smo za učešće na sajmu u Milanu i kupovinu repromaterijala. Trenutno je u celom svetu problem visoka cena repromaterijala, naročito onih od prirodnih vlakana, kao što je moher. Zbog toga još uvek pokušavamo da se uklopimo i budemo konkurentni. Repromaterijal uglavnom nabavljam iz Nemačke“.

    Kada su u pitanju planovi, Milica kaže da su u toku pripreme za sajam mode u Londonu, koji će biti održan od 22.do 24. jula. Na tom sajmu predstaviće novu kolekciju proleće – leto 2019.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE