Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Oni su ideju za biznis dobili čitajući tekst na našem sajtu

    Živimo u vremenu okruženi stresom, brzim načinom života i nezdravom ishranom i to su razlozi zbog kojih je Vladimir Elesin došao na ideju da pokrene svoj biznis. Motiv je bila želja da se pokuša nešto drugačije, da se stvari pomere sa mrtve tačke a ljudima iz okruženja ponudi nešto novo i sveže – obrok salate spakovane u teglu.

    Ideju za ovaj biznis, kako kaže, dobio je pročitavši tekst na našem internet portalu pod naslovom “Ideja za ručak koja je osvojila hiljade zaposlenih”. Vladimir ističe da je firma “Tegla’s – Salad in a Jar” nastala 2. juna 2014. godine, kada su zvanično otvorili vrata za kupce, ali je ideja realno nastala dve godine ranije.

    “Videvši ovaj tekst, supruga i ja smo shvatili da je to odličan biznis model i odlučili smo da probamo sa tim u našem gradu – Novom Sadu. Prevashodno kao koncept sa kojim bi se igrali ali do kraja ovo je postalo sve, samo ne igra. Krenuli smo sami uz pomoć samo jedne radnice ali smo već prvi dan shvatili da nam je potrebna pomoć i odmah smo se potrudili da je nađemo jer posao jednostavno ne može da trpi”, priča Vladimir.

    Ideju su postavili na način da su razmišljali šta bi oni voleli da neko uradi za njih i kako bi se ponašali u ulozi kupaca. Vođeni entuzijazmom, bez ikakve prethodne gastronomske potpore ušli su u taj svet.

    “Bitno nam je bilo da to što radimo bude deo nas. Naše recepture morale su proći rigorozne kontrole naših prijatelja i nismo odustajali dok nismo dobili odobrenje od svih ali i od nas samih. Jednostavno, moramo dati dušu i učiiti svaki detalj posebnim jer to ljudi primećuju”.

    teglas2

    Vladimir kaže da mu je za pokretanje ovog posla bilo potrebno između 10.000 i 15.000 evra i da su ulaganja rasla proporcionalno rastu biznisa.

    “Kasnije smo prestali da brojimo jer se ulaganja povećavaju sa širenjem biznisa. Obično ljudi misle da je obrnuto ali to u stvari nije istina. Vaš biznis je vaše dete. Što je dete manje, ono mnogo manje jede i manje se na njega troši. Tako je i sa biznisom”, smatra on.

    Posao nije nešto što će se razvijati samo od sebe već je potrebno mnogo truda i ulaganja. Vladimir je mišljenja da kontinuirano morate biti vidljivi na tržištu i inovativni u sferi marketinga.

    Kao ni ostale, ni njega problemi nisu zaobišli – dobavljači, birokratija, papirologija i sve drugo što može snaći čoveka koji se upušta u nepoznato.

    “Ali plivali smo i isplivali. Nije to ništa komplikovano, samo što ljudi paniče bez razloga i stvaraju tenziju tamo gde je nema. Morate se potruditi da pronađete što više adekvatnih sagovornika i rešićete vaš problem. Mi smo možda zakomplikovali sam proces proizvodnje ali on je takav i mi ga se pridržavamo. Dobavljači su se navikli i poštuju rokove i kvalitet. Na početku je bilo teško uopšte predstaviti se ko si i reći tačno šta tražiš. Sada oni zovu nas, predstavljaju se i traže saradnju”, objašnjava Vladimir.

    Kada su u pitanju principi poslovanja on navodi da ih ima nekoliko kojih se pridržava: zacrtajte sebi ciljeve i pridržavajte ih se, ne odstupajte od svojih poslovnih i ljudskih normi, ne prihvatajte kompromise – skupo će vas koštati, cilj uvek opravdava sredstvo kada je biznis u pitanju.

    teglas3

    Ne klonite duhom kada naiđete na prepreku nego se fokusirajte na rešenje jer vas sledeća čeka iza ćoška, gradite tim i poverenje jer je to osnova zdravog biznisa, kontrolišite kvalitet svojih proizvoda i ako ste sigurni da je sve u redu, pričajte sa ljudima i slušajte šta vam kažu, ulažite u sebe i svoj biznis i verujte u to što radite, principi su poslovanja kojih se on pridržava.

    Vladimir kaže da su na sreću, ili nesreću, gotovo jedini na našem tržištu koji rade posao na ovaj način i da praktično imaju neku vrstu monopola.

    “Ali nad čim? Teglama? Ne. Nad našim brendom koji smo stvorili. Obrok salate postoje i dosta su raširene u ponudi ali ne u ovoj formi i ne ovog kvaliteta, bez lažne skromnosti. Mi se trudimo da se raširimo i da zauzmemo dobar deo tržišta jer je to od velike važnosti. Smatramo da se ovakav biznis model može brzo uklopiti i u neku drugu sredinu a mi do sada imamo već skoro tri godine iskustva u ovoj branši i smatramo se začetnicima ovog koncepta u regionu. Svoju prvu franšizu smo prodali za manje od godinu dana poslovanja. Sudeći po tome koliko je interesovanje, biće ih još”, priča Vladimir.

    Danas na probleme sa kojima se susreće u poslovanju gleda drugačije, bitan mu je razvoj i širenje posla.

    “Bitno nam je da održimo kvalitet ali i da budemo inovativni koliko možemo. Od skora u naš tim je ušla devojka koja je masterirala nutricionizam u Belgiji, tako da smo bogatiji za još jednog stručnjaka u timu i nadamo se da ćemo svi zajedno napredovati”.

    Izazovi kao što je birokratija se na žalost ne menjaju, smatra Vladimir i dodaje da preduzetnici imaju mnogo toga da kažu ali ih slabo ko sluša. Država se trudi da naplati svoja potraživanja po svaku cenu i to prilično narušava privredu.

    teglas4

    “U redu je kad sedite na stabilnoj i jakoj grani. Ali ako je grana trula svi znamo šta će se desiti. Država mora stati ispred svih i pokazati razumevanje a ne silu”, smatra on.

    Svima koji razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla Vladimir poručuje da se stvari oko nas ne dešavaju slučajno niti same od sebe.

    “Vi ste ti koji ćete ustati ili odustati. Vi ste svoj najveći strah i svoja najveća podrška. Samo je pitanje šta ćete pustiti da preovlada. Nemojte se bojati gubitka novca, on nije bio tu na početku. Vi ste ga stvorili. Stvorićete ga opet….Šta je problem?”.

    On je mišljenja da ljudi sa egzistencijalnim problemima ne mogu gledati optimistično na budućnost i da oni nisu ti koji će započeti privatan biznis. Oni gledaju kako da prežive od danas do sutra.

    “Vi koji niste u toj kategoriji pokrenite se – sad! Ne sutra. Sad! Idite na Internet, pronađite neku suludu ideju i krenite u realizaciju. Na vama je samo da izaberete”.

    Niko pa ni Vladimir ne zna šta ga čeka sutra, ali kaže da kojim slučajem može da vrati vreme ponovo bi rizikovao i sve stavio na kocku sa privatnim biznisom u Srbiji. Definitivno!

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE