PREDUZETNIČKA PRIČA: Kompanija koju su gradile četiri generacije Radovanovića

jela_jagodina1
PinterestFacebookTwitterShare

Porodična kompanija „Jela Jagodina“ u privatnom je vlasništvu dugi niz godina a prve korake u proizvodnji nameštaja načinila je pre više od pola veka.

„Davne 1956. godine u jednoj skromnoj stolarskoj radionici moj pradeda Ljubiša Radovanović započeo je ovaj posao praveći nameštaj po meri. Zanat se prenosio ‘sa kolena na koleno’, kao porodična tradicija i usavršavao se sa svakog sledećom generacijom“, kaže vlasnik kompanije Nikola Radovanović, četvrti u nizu porodičnog stabla Radovanovića koji se bavi ovim poslom.

Pradeda je svoju ljubav prema izradi nameštaja preneo na svoj sina Slobodana a ovaj na Nikolinog oca Miroljuba koji je prvi zvanično registrovao Samostalnu zanatsku radnju „Jela“ 1991. godine.

„SZR ‘Jela’ je proizvodila balkonske ograde, stepeništa i nameštaj od masiva. Posle višegodišnje proizvodnje nameštaja po meri i želji kupca, 1999. godine počinjemo sa serijskom proizvodnjom nameštaja namenjenog najmlađoj populaciji. Tokom godina isključivo smo se oslanjali jedni na druge, podjednako se posvetivši svim oblastima poslovanja, negujući prave porodične vrednosti, kako kod kuće tako i na poslu i učinivši firmu našim drugim domom“, priča Nikola.

Imali su viziju, znanje, samodisiplinu, bili su uporni i istrajni u zamislima i to ih je dovelo do pozicije jednog od najvećih proizvođača nameštaja od pločastog materijala u regionu.

Nikola-Radovanovic_Jela_JagodinaNikola kaže da je kao najmlađi član porodice odrastao u proizvodnoj hali među mašinama. Pažljivo je pratio tok i realizaciju rada kao i krupne planove svog oca. Po završetku studija 2009. godine preuzeo je sektor prodaje kao i kompletnu organizaciju ostalih službi u firmi.

Imajući u vidu okruženje u kome je rastao bilo je neminovno da se kod Nikole razvije interesovanje za ovaj zanat.

„Želeo sam da budem od pomoći i da učestvujem u svakom zadatku. Paralelno sam se školovao i pripremao da dam svoj puni doprinos razvoju naše firme. Iskoristio sam mogućnost da obiđem veliki broj evropskih i svetskih proizvođača nameštaja kao i sve važne sajmove nameštaja. Uspeh tih renomiranih kompanija me je dodatno motivisao. Poseban utisak na mene su ostavile firme koje su osnovane pre više od jednog veka. Njihova tradicija, uspeh i vizija su me učvrstili u nameri da našu kompaniju izdignemo vremenom na taj nivo. Imamo sve preduslove za to, uvek gledamo nekoliko koraka unapred, pratimo svetske trendove i prilagođavamo se sve zahtevnijem tržištu“, objašnjava Nikola.

Serijsku proizvodnju 1999. godine firma je započela prepoznatljivim programom dečijih soba Kiki i proizvodnjom univerzalnih elemenata za opremanje doma. Nastojali su da usklade dva najvažnija postulata –  savremeni dizajn i kvalitet jer je njihov cilj srećan i zadovoljan kupac.

Prema njegovim rečima teško je uskladiti dizajn, cenu i kvalitet proizvoda. Kupovna moć je relativno slaba a njihova firma je  oduvek garantovala visok kvalitet i od toga neće odustati.

„Svih ovih godina nastojimo da budemo prepoznatljivi kao proizvođač koji kontinuirano na tržište plasira novitete, modele koje odlikuje moderan i dopadljiv dizajn i kao tvorac dugotrajnog i funkcionalnog nameštaja koji se cenom prilagođava većem delu tržišta“.

Kompanija se bavi veleprodajom i od početka serijske proizvodnje sarađuje sa ovlašćenim distributerima – salonima nameštaja. Takav vid poslovanja pokazao se veoma uspešan i ova kompanija prisutna je u više od 300 salona u gotovo svakom gradu u Srbiji a isto toliko saradnika ima i u inostranstvu u zemljama u koje već godinama izvozi.

jela_jagodina2

Organizacionim modelom i primenom savremene tehnologije uspostavili su redovan rok isporuke od tri do pet radnih dana do salona. Izazovi sa kojima se susreću usko su povezani sa njihovim principima poslovanja jer imaju obavezu da održe reputaciju koju su sticali godinama.

“U ovom poslu je imperativ konstantno praćenje svetskih trendova, uvođenje inovacija a za sve to je potrebna najmodernija tehnologija koja će omogućiti da se nameštaj u mnogome ne razlikuje od onog koji viđamo na evropskom tržištu. U tehnologiju konstantno ulažemo a naš stručni kadar ideje sprovodi u delo da bi krajnji produkt bio nameštaj za kompletno opremanje doma koji će se svakome dopasti i dugo tajati”.

Nikola kaže da je u privatnom poslu najvažnija vera u ono što radite. “Ako imate jasnu viziju, spremni ste da strpljivo gradite i ulažete svaki deo sebe u svoju zamisao, onda je sve moguće. Samo potpuno posvećeni možete doći do cilja”, poručio je on.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir