Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKA PRIČA: Ne mrzite vi “ozloglašeni ponedeljak” već svoj posao

    Jovana Lea Simić je radila u koroprativnom sektoru, ali nije bila zadovoljna izgledom korporativne kulture i međuljudskih odnosa u velikim sistemima. Želela je da pokrene sopstvenu firmu u kojoj će moći da bira saradnike i podržava priče i ljude sa kojima se istinski slaže. Proizvodnja hrane je bila njen izbor.

    jovanalea„Firma JDM d.oo je osnovana u aprilu 2015. Godine, a ideja o brendu Little Blue Pot postojala je nekoliko meseci pre. Do ideje je došlo zbog ljubavi prema hrani I detaljnog istraživanja domaćeg i stranih tržišta. Tako je došlo do odluke da ću kreirati premijum brend, koji će u početku sadržati džemove i slatko sa začinskim biljem”, kaže Lea.

    U početku je u firmi imala partnera, ali sad radi sama i ističe da je plan bio da svako širenje asortimana ima iste karakteristike, kvalitetne proizvode iz Srbije, da proizvod sadrži  začinski ili gurmanski dodatak koji će ga učiniti posebnim i na globalnom tržištu.

    Ideju za brend Little Blue Pot Lea je dobila zahvaljujući čuvenoj priče iz njene, ali i drugih porodica sa ovih prostora koje su svojevremeno plavo emajlirano lonče koristili za meru u receptima.

    “Sećate se onog malog plavog emajliranog lončeta veličine i oblika šolje što su bake koristile kao mericu dok nisu imale vage? Sećate  se slobodno napisanih recepata – lonče mleka, testo ni meko ni tvrdo….? Želela sam da iskoristim nešto što je tipično i jedinstveno za naše prostore, što će istaći brend u odnosu na gomilu generičkih proizvoda i izmamiti osmehe i uspomene našim potrošačima”, naglasila je ona.

    Na početku rada, prema njenim rečima, za ulaganje u dizajn brenda i pakovanja kao i fiksne troškove vođenja preduzeća, bilo joj je potrebno više hiljada evra.

    Izazov je bio naći saradnike za uslužnu proizvodnju, dizajn agenciju, dobavljače svih komponenti koji čine finalni proizvod.

    littlebluepot

    “Bilo mi je izuzetno važno da se razumemo oko kvaliteta i niše proizvoda – nije u pitanju još jedan brend ili džem iz domaće radinosti, već se radi o luksuznom proizvodu najvišeg standarda. U periodu od godinu i po dana mnogo sam naučila, što je rezultiralo promenom većine dobavljača i odnosa prema saradnicima”, kaže ona.

    Lea se trudi da radi sa malim i porodičnim firmama u svim aspektima poslovanja jer smatra da je neophodno da se drže zajedno i tako budu jači u borbi protiv neodrživog i lošeg načina poslovanja mnogih velikih sistema, kako u Srbiji tako i na globalnom tržištu.

    Prema njenom mišljenju, domaće tržište se tek razvija kada je u pitanju premijum hrana. Kada je u pitanju inostrano tržište,  konkurencija je na visokom nivou ali se kvalitetni proizvodi lako diferenciraju.

    Najveći izazovi sa kojima se danas susreće u poslovanju su tokovi novca i koordinacija vremena.

    Ona objašnjava da dinamika tokova novca u proizvodnji hrane može biti vrlo nezahvalna, jer zahteva jednokratno ulaganje u svakoj sezoni, dok se prodaja odvija drugačijom dinamikom.

    Lea kaže da u svojoj firmi za sada nema zaposlene, tako da od prijema robe u magacin, ručnog brisanja tegli i etiketiranja, pa do razvoja Brenda, recepture, prodaje i strategije – sve radi sama.

    Da se odluči da pokrene privatan biznis nju je pokrenulo to što je shvatila da se jednom živi i da je greh da vam život protekne u poslu kojim niste zadovoljni.

    “To je onaj poznati problem ‘ozloglašenog ponedeljka’. Ne mrzite vi ponedeljak već svoj posao. Onaj ko želi da radi ono što voli treba da ima u vidu da mora za to da radi mnogostruko više i teže. U svom poslu ne postoje neprekidivi godišnji odmori ili bolovanja. Ali postoji satisfakcija kada sa ponosom gledate kao se vaša zamisao realizuje i čini druge ljude srećnim”, poručila je ona.

    https://www.bizlife.rs/preduzetnistvo/princ-carls-poslao-poklon-mladim-srpskim-preduzetnicima/

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Komentari

    • Zlatko Preskakulev

      Razmislja Monah i kaze"Misle oni da smo mi eto drugaciji pa mozda i "LUDI" sto zivimo skromno i u nemastini prilicna uverenju i po volji svojj i ubedjenju i radosni!NE NISMO - SLAZEM SE ,NIKADA I NISU!!! OVI PRE-UZETNICI, koji ni u sta ne veruju osim, u brojke-1..2...3..., procente% - profit! Sta su oni - nadljudi, supermeni,,nematerijani entiteti!!! neeeeeeeeee! Oni su "HOLOGRAM SVESTI BEZ SAVESTI , LJUDSKE GLUPOSTI NA PUTU SAZREVANJA INDIVIDUE - ODNOSNO INDIVIDUACIJE! NIJE GLUPOST - RAZMISLITE MALO!!! LJUDI SU BILI SRECNI KAD SU IZLAZILI IZ KONCETRACIONIH LOGORA, ONIH FIZICKIH ,GDE JE SVE PODREDJENO OPAKOJ IDEJI SUPERIORNOSTI, NADA NACIJE, PA STA,POBEDILI SU TE IDIOTE! SADA SU OPET U "LOGORIMA" POTROSNJE,- PREDUZETNISTVA,- INDIVIDUALNOSTII LJUDKSKIH PRAVA! CEKAAAJ - STA JE SA MONAHOM SA POCETKA PRICE! GED JE ON! PA TU JE - SA NAM, VERUJE DA SMO I MI SA NJIM!!! DA - GDE CE DA ODRZI INTERESOVANJE ZA ZIVOTOM KOJI PRIJA I KOJI CINI COVEKOM SRECNIM! NE VARAJTE LJUDE "FLOSKU;LAMA" ILI TI | NEZAVRSENIM MISLIMA I ZELJAMA"!!! NEMOJTE DA DAJETE - MOLIM VAS NE UZIMAJTE IM ONO STO VAM NE PRIPADA - D U S U! ONA NE RPOPADA - OVO SA PREDUZETNICIMA, SA BIZNISOM, SA NAJBOLJIMA- TO JE ILUZIJA POSRNULIH - RECE :URBANI MOHAN" U KOJI HRELE I TRAZE ZAKLON, U "|BAJATNICI" CIVILIZACIJE! Svako dobro i perko toga zelim!!! Mali su oni, ti "HVATACI MAGLE" da bi se SVET DAO NJIMA JER JE ON ANS, PRIOPAAD OBICNOM COVEKU PUNOM LJUBAVI I OSECANJA ZA SVAKOG KO NEMAAAAAAA!!!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE