PREDUZETNIČKA PRIČA: Veruju u svoj uspeh jer rade posao u koji im pruža satisfakciju

PinterestFacebookTwitterShare

Porodica Branislava Sekulića iz Malog Iđoša godinama se bavi povrtarstvom a od prošle godine i privatnim biznisom. Njihova porodična firma “Vrtlari”  prerađuje  povrće sa svojih plantaža. Prioritet je tradicionalna proizvodnja, a cilj zdrav proizvod. Da bi ostvarili dugogodišnji biznis plan, osim sopstvenog znaja, rada i iskustva koristili su i subvencije, kredite i pomoć nadležnih institucija. Ostanak na tržištu vide kao jedan od najvećih izazova ali veruju u svoj uspeh jer rade posao u koji im pruža satisfakciju.

“Porodica i ja godinama gajimo papriku i paradajz u plastenicima. U početku smo prodavali sveže proizvode a kasnije smo počeli da ih prerađujemo u okviru našeg poljoprivrednog gazdinstva. Dugogodišnje iskustvo i rad u povrtarstvu, kao i želja da započnem svoj biznis u preradi voća i povrća, pokrenuli su ideju koja je godinama čekala momenat za ostvarenje”, kaže Branislav.

Procenjujući stanje na tržištu uvideli su da nedostaje kvalitetnih priizvoda i prvo su krenuli da prave prirodno ceđene sokove od paradajza sa dodatkom čilija i svežeg celera, zatim ljuti i blagi ajvar, slatka i džemove čiji sastav čini 95 odsto voće.

“Porodična firma ‘Vrtlari’ zvanično je osnovana 11. jula prošle godine i nedavno smo obeležili prvu godinu uspešnog poslovanja. Već u prvoj godini proglašeni smo za šampiona Međunarodnog poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, dok smo na Regionalnom sajmu etno hrane i pića dobili prvu nagradu u kategoriji džemova i pekmeza. Za pokretanje firme najveću podršku sam imao od svoje porodice kao i prijateja koji su mi pomogli marketinški ali i u mnogim drugim stvarima”.

Za ostvarenje poslovnog poduhvata bilo je potrebno mnogo pripreme, energije i vremena kako bi se dugogodišnji biznis plan ostvario.

“Podigao sam kredit u banci a subvencije od Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, koje sam dobio za kupovinu opreme u proizvodnji, suštinski su mi značile jer bez toga ne bih uspeo da pokrenem pogon. Saradnja sa Privrednom komorom Srbije mi je takođe puno pomogla jer smo u njihovoj organizaciji upoznavali ljude i pravili kontakte za izvoz. Pružili su nam pomoć i za učešće na mnogobrojnim sajmovima”.

dzemovi_vrtlari

Branislav smatra da u svakom poslu ima problema ali da su prepreke njegov sastavni deo.

“Kada imate privatan biznis na sve morate biti spremni. Visoke cene za otkup voća, nedostatak neophodne radne snage, suše – sve je to deo problema koji prati proces proizvodnje. Najvažniji princip poslovanja kog se držim je održanje kvaliteta proizvoda. Želimo da se širimo ali ne želimo da kapaciteti kojima trenutno raspolažemo budu ugroženi padom kvaliteta u preradi ili proizvodnji sirovina. Zato za naše kupce biramo najkvalitetnije i najzdravije voće i povrće a modernom tehnologijom čuvamo boju, ukus i miris”.

Prema njegovom mišljenju kupovna moć potrošača nije na zavidnom nivou pa stoga ni domaće tržište nije jako u dovoljnoj meri. Zato kao jedan od najbitnijih segmenata održanja firme jeste  izvoz u inostranstvo. Do sada su izvozili u Kanadu, Crnu Goru, Švajcarsku a u toku su pregovori za SAD i Hrvatsku.

„Jedan od najvećih izazova je opstati na tržištu. Sa tim izazovom se svakodnevno suočavamo ali rezultati koje smo do sada ostvarili daju nam dovoljno volje i energije da ovo što radimo sa ljubavlju sačuvamo i napredujemo svakim danom sve više”.

Branislavu u poslu najviše nedostaje malo više poslovnosti kao i većeg međusobnog umrežavanja ljudi koji se bave privatnim poslom jer bi to olakšalo plasman proizvoda.

“Jedan od najbitnih ciljeva koje imamo u budućnosti je pokretanje organske proizvodnje čime bi zaokružili priču i ponudili našim kupcima organik voće i povrće sa naših plantaža”.

Branislav kaže da se u radnom veku bavio brojnim poslovima ali ovo je jedino što ga ispunjava i u čemu vidi sebe.  Ljudima koji su na početku privatnog biznisa ili koji razmišljaju da se u to upuste,  poručuje da na putu ima mnogo prepreka ali da ne dozvole da ih u ostvarenju svoje ideje neko ili nešto obeshrabri.

“Oživite viziju svog biznisa kroz poslovne ideje i nećete pogrešiti. Istrajnost je najbitnija kao i vera da će ono što radite sa voljom i energijom dati rezultat. A kada se taj momenat desi – veće satisfakcije nema”.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir