PREDUZETNIČKA PRIČA: Želela sam da dokažem deci da mogu da budem i mama i uspešna poslovna žena

Ana_Bajagic_Oklagiart_FotoNenad_Blagojevic
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Nenad Blagojević/Oklagiart

Radila je na rukovodećoj poziciji u jednoj stranoj kompaniji ali je dala otkaz jer je osetila da život koji vodi nije njen. Uz veliki rizik, ali ogromno zadovoljstvo, krenula je u ostvarivanje svojih ciljeva i snova.

Ana Bajagić stvara gravirane oklagije čije šare ostaju na testu a kasnije i na kolačima. Prvu oklagiju napravila je kao poklon za prijateljicu a krajem prošle godine prvi „Oklagiart“ modeli pojavili su se na tržištu. Želja joj je da biznis gradi na zdravim temeljima sa dugoročnim rezultatima.

“Motiva za počinjanje privatnog posla bilo je više. Osnovni je bila želja da se porodici posvetim na najbolji mogući način, da svojoj deci budem primer da mama može aktivno učestvovati u odrastanju svoje dece a da istovremeno bude uspešna poslovna žena. Poriv da, sa ljudima koji dele istu strast za stvaranjem, uradim nešto nesvakidašnje, drugačije i na svoj način naterao me je da se otisnem van zone komfora i proverim imam li hrabrosti i potencijala da stvorim nešto sama iz početka”, kaže Ana.

Radeći godinama na raznim pozicijama u kompanijama imala je priliku da uči od najboljih i stiče iskustva ali su neke želje ostajale da čekaju.

“Kada sam dala otkaz na prethodnom poslu, zapravo nisam imala nikakav plan. Imala sam samo turoban osećaj da moj život nije moj i nezadrživu želju da od toga pobegnem s nadom da ipak može drugačije. Uvek sam verovala da za dobrog i vrednog radnika ima posla i bila optimista da nas čekaju bolji dani. Druga trudnoća, gubitak oca, rođenje ćerke…život koji nam se dešavao te želje je stavio u drugi plan. Ipak, predugo čekanje na pristojan porodičan život osnažilo me je da, kad je došlo vreme za povratak na posao, preispitam svoje prioritete i odlučim da uz veliki rizik ali i ogromno zadovoljstvo, krenem u ostvarivanje svojih ciljeva i snova. A ono što zaista, iz sveg srca volim da radim,  je da se vrzmam po kuhinji i izmišljam novotarije ”.

U njenoj kuhinji, kako kaže, postoji mnogštvo alatki i korisnih spravica koje svakodnevno koristi za pripremu obroka. Prva oklagija koja je izašla iz partnerske radionice napravljena je kao poklon za prijateljicu.

Tada je Ana došla na ideju da napravi svoj brend.

oklagiart1“Nekoliko meseci bilo je potrebno da istražimo tržište, osmislimo dizajn, pronađemo dobavljače, testiramo kvalitet, vraćamo se na početak i ispravljamo greške da bi konačno, krajem prošle godine predstavili prve ‘Oklagiart’ modele. Nisam se plašila poslovnog neuspeha jer sam svesna da se život sastoji od uspona i padova. Duboko u sebi sam verovala da ćemo uspeti. Čak i kada sam sa prvom graviranom oklagijom probala da napravim keksiće sa šarama i oni nisu uspeli, probala sam iznova i iznova, smišljala nove recepte, otkrivala cake i usavršila se u izradi kolača pa sada korisnicima oklagija često dajem i praktične savete”, objasnila je ona.

Prema njenim rečima, za početak posla uložili su dosta novca, koliko su im u tom trenutku mogućnosti dozvoljavale. Imajući u vidu da su još uvek na početku ozbiljna ulaganja ih tek očekuju.  Njena namera je da izgradi kvalitetan i prepoznatljiv brend.

“Svaki početak nosi poslovne izazove. Imala sam jasnu ideju kako ono što želim da napravim treba da izgleda. Kvalitet i to da proizvod mora da se proizvodi u Srbiji nije se dovodilo u pitanje. Sa jasno definisanom strategijom, poslovni izazovi koji su potom usledili su bili samo stepenice koje je trebalo preći do krajnjeg cilja”, istakla je ona.

Kvalitet, zadovoljne mušterije  i pozitivan duh osnovni su principi poslovanja kojima se rukovodi.  Ana kaže da su uslovi poslovanja na tržištu vrlo zahtevni ali i logični i jednostavni ukoliko ne se ne odstupa od dobrih principa.

oklagiart2“Svakodnevo dobijamo razne upite za custom-made proizvode po želji korisnika i s ponosom ističem da smo do sada uspeli da svaku želju ispunimo, bilo da je u pitanju kompanija ili pojedinac. Ono što predstavlja izazov je vreme potrebno za izradu svake oklagije i još uvek ograničena količina proizvedenih komada. Ipak, ne jurimo za kvantitetom već smo ponosni što za svaku oklagiju lično radimo finalnu obradu, dezinfekciju, podmazivanje i pakovanje”.

Ana ističe da joj u poslu ponekad najviše nedostaje stpljenja, jer želi da postigne planirano što pre, pa u žurbi preskoči neke poslovne korake. Međutim, iskustvo je uči, da se pre ili kasnije na njih mora vratiti, što ona i čini.

Kaže da planova za budućnost ima mnogo. Rešena je da biznis gradi na zdravim temeljima sa dugoročnim rezultatima, korak po korak. Pažljivo stvara mrežu kupaca i distributera.

“Za sada smo se oslanjali samo na sopstvene prodajne resurse ali u budućnosti nam je želja da naše oklagije pronađete u svim knjižarama i gift šopovima u Srbiji i regionu. Usput razvijamo ideje za interesantne nove proizvode koje ćemo, uz malo sreće, imati priliku da uskoro predstavimo”.

Ana poručuje svima koji nameravaju da pokrenu svoj biznis, da ideja koju imaju mora biti zanimljiva i jedinstvena, moraju uložiti vreme u detaljno istraživanje, analizu i planiranje, verovati u sebe. Ali, i kada očekivani rezultati izostanu, moraju uraditi apsolutno sve što je u njihovoj moći, moraju biti uporni da nastave dalje jer zadovoljstvo i osećaj slobode koje će osetiti ispunjenjem sna, nema cenu.

Izvor: BIZLife

Foto: Nenad Blagojević/Oklagiart

Piše: Tanja Njegomir

Komentari 1

  1. vasic vedrana

    Svaka pohvala. Dragomi je da i kod nas ima zena koje se ne plase izazova!!videla sam vase oklagije i odusevljena sam tako da imam zelju da je imam . Bravo..!