Privatan posao je dobar način da preskočite laktanje sa kolegama i odmah postanete direktor

PinterestFacebookTwitterShare

Diplomirala je pravo ali je sebe pronašla u kreiranju mode za decu. Ninia Sanja Konjović brend nastao je 2010. godine kao mala porodična firma. U posao je ušla skromno, sa budžetom nešto većim od 300 evra. Ni sanjala nije da će posao koji je počela prerasti u nešto veće.

“Bio je to srećan niz čudnih okolnosti. Od kada su se deca rodila, ja sam nosila materijale kod šnajderke da im napravi haljine za svaki rođendan ili proslavu na koju smo išli. Tada nije postojala velika ponuda svečanih haljinica kod nas a ja sam uživala da pravim haljine za njih dve po svojoj zamisli”, kaže Sanja navodeći da je to prvi od tri razloga zbog kojih se upustila u vode privatnog biznisa.

 

U trenutku kada je završila studije prava njena deca su bila mala. I, kako to biva u najmlađem uzrastru, stalno je neko bio bolestan pa je morala da bude uz decu 24 sata dnevno. To svakako ne bi mogla da je radila za drugog.

“Bilo je to vreme najgore krize kada nijedna firma nikog nije zapošljavala, nego su ljudi masovno otpuštani. Kada sam sela i lepo razmislila o svemu, stvorena je Ninia”, objasnila je ona.

Firma “Ninia doo” nastala je najpre kao preduzetnička radnja 2010. godine. Kada je počela Sanja nije znala da će taj posao vremenom prerasti u nešto veće – u regionalni brend koji se prodaje u najvećim maloprodajnim lancima dečje garderobe i igračaka.

“Srećom, u eri interneta i preko manjih dečjih butika sa kojima smo tada poslovali, brzo smo naišli na pozitivne reakcije princeza i njihovih mama. Prosto se sve nekako samo nametnulo da krenem ovim da se bavim. Danas ne mogu da zamislim da se bavim nekim drugim poslom”.

Kada je u pitanju početni kapital, Sanja kaže da je krenula vrlo skromno, sa budžetom koji se kretao između 300 i 400 evra. Sreća je što ova vrsta posla može da se počne sa malim iznosom. U tom slučaju razvojni put traje duže ali je moguće, što je dokazala svojim primerom.

“U svakom poslu postoje problemi, ne samo na početku. Nama je jedno vreme  bio problem to što smo domaći. Nekako nije išlo zajedno to ‘ekskluzivno’ i ‘domaće’ i još za decu. Srećom uspeli smo brzo da se dokažemo i danas nam to ne predstavlja problem. Ali tada je izgledalo nepremostivo”, kaže Sanja.

Drugi problem bio je naći radnike. Dobrih šnajdera nema mnogo. Uglavnom su u penziji ili pred penzijom a mladi neće time da se bave, objašnjava ona.

“Proizvodnja dečjih stvari je dosta komplikovana jer su to malecne stvari i mnogi uopšte neće da se prihvate tog posla. Treći problem je bio vezan za samo poslovanje a to su pitanja administracije i dobijanja potrebnih inrformacija –  šta sve treba da postoji na etiketi, ko vrši kontrolu kvaliteta, kako da štampamo ušivene etikete”.

Kvalitet i originalnost su osnovni principi poslovanja kojima se rukovodi. Sanja kaže da, za razliku od vremena kada je počinjala, danas postoje mnogi proizvodjači dečje svečane garderobe. I to je odlično jer konkurencija te stalno podseća da moraš da budeš bolji. Zato se nikad ne sme kockati sa kvalitetom, smatra ona.

“Uslovi poslovanja na tržištu su zanimljivi. Poslovanje malih firmi na tržištu nije nimalo lako. U svakom segmentu poslovanja suočavamo se sa velikom administracijom i potrebna je velika energija da se ti problemi prevaziđu. Uz to, potrebno je sačuvati energiju za stvaranja kelekcija jer nama je to primarno”.

Za Sanju je najveći izaov biti najbolji i ne posustati. Njena firma postoji sedam godina i mnoge devojčice, koje su ponele njene prve modele, sada su već devojke. U poslu joj najviše nedostaje novac i veće investicije ali i više slobodnog vremena, kao i svima uostalom.

“Planovi za budućnost vezani su za izlazak na više stranih tržišta, posebno u regionu. Mi jesmo prisutni na stranim tržištima preko web prodavnice NINIA Web Shop ali bi želeli da upotpunimo prisustvo u maloprodajnim objektima renomiranih lanaca prodavnica dečje garderobe. Za sada smo prisutni u maloprodajnim objektima partnera u Srbiji, Crnoj Gori, Rusiji i manjim delom u BiH i Makedoniji”.

Sanja smatra da bi svako ko ima dobru ideju mogao da se upusti u vode privatnog posla, jer su benefiti veliki.

“Otvaranje sopstvenog posla je odličan način da preskočite laktanje sa kolegama za poziciju i da odmah postanete direktor. Sjajna stvar. Šalim se, naravno, ali ko god misli da ima dobru ideju za posao, samo napred. Najvažnija je ideja. Sredstva će se uvek pronaći”, poručila je Sanja.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir